וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת CES: פולקסווגן מכריזה על שיתוף פעולה חסר תקדים עם מובילאיי הישראלית

שי מזרחי

7.1.2016 / 9:59

מערכת המיפוי החכמה של החברה הישראלית תשולב ברכבי פולקסווגן משנת 2018 ותספק מידע בזמן אמת על סכנות בכביש, גם בהתבסס על נתונים ממכוניות אחרות

אתר רשמי

ענקית הרכב פולקסווגן הכריזה אתמול (20:30 שעון ווגאס), במסיבת העיתונאים שהתקיימה בתערוכת CES, על שיתוף פעולה אסטרטגי עם מובילאיי הישראלית, בו היא תשלב ברכביה את מערכת החיישנים של החברה הישראלית ליצירת מפות חכמות, המהוות תשתית לבניית כלי רכב אוטונומיים, שנוסעים לבד.

החברה תשלב את טכנולוגיית מובילאיי ברכביה משנת 2018, בעסקת ענק שתכלול מאות מיליוני כלי רכב בשנה. מובילאיי הישראלית התחילה עם מערכת למניעת תאונות דרכים המבוססת על מצלמה ועיבוד תמונה בזמן אמת, והתראה בפני הנהג אודות מפגע או סכנה הטמונה בדרכו בזמן נהיגה.

מובילאיי CES. שי מזרחי, אתר רשמי
"מינפנו את טכנולוגיית הבינה המלאכותית"./אתר רשמי, שי מזרחי

מערכות אלו כבר קיימות בלא מעט רכבים, אולם שיתוף הפעולה עם יצרניות רכב ענקיות יגדיל את תפוצתן בעתיד ואולי אף נראה מערכות כאלה הופכות לחלק בלתי נפרד מכל רכב בעולם. מלבד מערכת למניעת תאונות, החברה הציגה את טכנולוגיית המיפוי החדשה REM (Road Experience Managemet) "ניהול חוויית הדרך", העושה שימוש בנתונים בזמן אמת המתקבלים מרכבים שונים. המערכת נעזרת במצלמות המותקנות בכל רכב, ובעזרתם נוצרת שכבת מידע חדשה החיונית לרכב אוטונומי האחראי על חיי הנהג והבאתו בשלום למקום היעד.

הטכנולוגיה החדשה של מובילאיי מביאה מה שאף טכנולוגיה אחרת, או תוכנת ניווט, מביאה כיום - מידע בזמן אמת. מצלמות חכמות מעבירות מידע לשרתים, בטכנולוגיה מיוחדת הדוחסת את המידע לכ-10kb לכל קילומטר, מה שמאפשר לצמצם אובדן מידע בזמן אמת, ומסייע להתראה מהירה על סכנות.

לדוגמה: דמיינו רכב הנוסע בכביש מהיר ולפתע נתקל במהמורה בדרך. מערכת מובילאיי מעבדת את המידע על הסכנה ומתריאה לכל כלי הרכב האחרים כך שהרכב הבא שיעבור בקטע הדרך המסוכן, כבר יידע איפה בדיוק המהמורה, יאט או יעקוף אותה ובכך תחלוף הסכנה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מובילאיי CES. שי מזרחי, אתר רשמי
מובילאיי תשולב כבר ברכבי 2018./אתר רשמי, שי מזרחי

שילוב המידע שייאסף מכל כלי הרכב, וישמר במאגר הנתונים של מובילאיי, יאפשר לחברה ליצור מפה בזמן אמת שתשמש נהגים ומכוניות אוטונומיות לנהיגה בטוחה. בנוסף לפולקסווגן, מובילאיי משתפת פעולה גם עם חברת GM (ג'נרל מוטורס) ושיתוף פעולה עם יצרן בסדר גודל דומה צפוי להיחשף במהלך שנת 2016, לדברי החברה

לדברי פרופסור אמנון שעשוע, יזם, יו"ר וסמנכ"ל הטכנולוגיות במובילאיי, "מינפנו את טכנולוגיית הבינה המלאכותית המתקדמת, בה משתמשים ליצירת מודלים סביבתיים ממידע המגיע ממצלמה, על מנת לייצר מפות המבוססות על מערכות קואורדינטות מבוססות מקום, תוך כדי שימוש ברוחב פס נמוך מאד. רוחב הפס הנמוך של המודל, והעובדה שנדרשת לו מצלמה בלבד, המתוקנת ברוב דגמי הרכבים החדשים כחלק ממגמה הולכת וגוברת למערכות סיוע לנהגים, מאפשרת את יצירתה ועדכונה של המפה באמצעות מנגנון המבוסס על מיקור המונים".

מובילאיי CES. שי מזרחי, אתר רשמי
בונים על חכמת ההמונים בכביש./אתר רשמי, שי מזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully