וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת סוערת: האם אובמה זייף את הדמעות?

אילן גלר

7.1.2016 / 10:08

במהלך נאום על קורבנות הירי בבתי הספר בארה"ב זלגה דמעה ויראלית על לחיו של נשיא ארה"ב והפכה לתמונת האירוע. רק שגולשים רבים, המתנגדים לפיקוח על הנשק, כבר טוענים שהוא מרח מיץ בצל כדי להשיג את האפקט

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

השבוע נשא ברק אובמה, נשיא ארה"ב, נאום בבית הלבן העוסק בתכנית החקיקה שלו, שתגביל את השימוש בכלי-נשק ואת תפוצתם ברחבי המדינה. במהלך הנאום התרגש הנשיא כל כך שדמעה אחת זלגה מעינו. הרגע הזה, במהלכו פניו צולמו מקרוב על ידי כלי התקשורת, הפך לתמונה ויראלית ששותפה מאות אלפי פעמים, המעידה על מידת האכפתיות הרבה שהנשיא חש כלפי עמו ובפרט כלפי נושא הנשק.

אך כמובן שמבחינת שונאיו של הנשיא, הסיפור שונה לגמרי. לפי התפיסה הרווחת, התיקון השני לחוקה האמריקנית מתיר לכל אזרח לשאת נשק ולהגן על עצמו; בחלקים נרחבים בארה"ב מדובר בזכות קדושה וכבר שנים רבות שמתנהל מאבק פוליטי לגבי שאלת הפיקוח על הנשק. יש האומרים שאובמה, הידוע בהתנגדותו למצב הקיים, יעשה מה שצריך כדי לקדם את החקיקה. וכאן משתלבים חובבי תיאוריות הקונספירציה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מכריז על תקנות הנשק החדשות, 5 בינואר 2016. AP
נגע בבצל כדי לזייף אמפתיה?/AP

בשעות שלאחר הנאום, החלו להפיץ חובבי קונספירציה מצד מסוים מאוד של המפה הפוליטית תמונות המוכיחות לדעתם כי דמעותיו של אובמה, "דמעות פשיסטיות" לטענת חלק מהמגיבים, הן מזויפות לחלוטין. בתמונות ניתן לראות את אובמה נוגע בעיניו שניות ספורות טרם רגע הבכי, והפרשנים בעיני עצמם טוענים כי באותו רגע מרח תחת העין חומר שגרם לו לדמוע.

לפי חלק מהניחושים של הגולשים הוא מרח תחת עיניו משחת "בן-גיי" שאמורה לגרום לדמעות, רבים אחרים טענו שהוא פשוט נגע בבצל חתוך ואז נגע בעיניו. "זה משהו שהיטלר היה עושה", כתב אחד ממפיצי הקונספירציה, שממהר לכנות את אובמה כ-"שונא אמריקה וחובב טרוריסטים, הורס הכלכלה ונוצרי מזויף".

גם בערוץ החדשות האמריקני בעל הגוון הימני, פוקס ניוז, לא הצליחו להתעלם מהפרשה, ופרט להלאת האפשרות כי הדמעות מזויפות מיהרו גם לבקר את אובמה על כך שהוא "מעולם לא בכה על קורבנות הטרור". במקביל לתיאוריות הללו, החלו מתנגדי אובמה רבים ללעוג לו תחת ההשטאג ObamaTears.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully