וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת CES: הפיתוח הישראלי שמאפשר לעיוורים לקרוא

שי מזרחי

7.1.2016 / 11:06

אורקם הישראלית הציגה בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה הנערכת בלאס וגאס מכשיר חדש המתלבש על המשקפיים ומסוגל להקריא טקסט, ואפילו לזהות פנים

צילום מסך

אחד הדברים היפים בטכנולוגיה, מלבד היכולת לבדר אותנו, היא העזרה שהיא מציעה לנו בהתמודדות עם מוגבלויות שונות המונעות מאיתנו לקיים סדר יום עצמאי. אם בעבר היה זה כיסא גלגלים, המצויד במנוע, המקל על היושב בו לנוע, היום אנו נחשפים לטכנולוגיה חכמה בהרבה - מכשיר לביש המתלבש על המשקפיים שלנו, ומשמש כחבר אנושי שעוזר למוגבלי ראייה להתמודד עם אי-היכולת לקרוא.

חברת אורקם הישראלית חשפה אתמול בתערוכת ה-CES המתקיימת בלאס וגאס, את מכשיר ה-OrCam-MyEye, שמשמש ככלי-עזר מהפכני עבור אנשים הסובלים מעיוורון וגם עבור בעלי דיסלקציה, המונעת מהם לקרוא טקסטים באופן תקין.

קיימים לא מעט אנשים בעלי לקות ראיה המוגדרת כקשה. בעולם כ-140 מיליון איש, ובישראל כ-100 אלף איש בעוד שבעלי דיסלקציה חמורה המתקשים לקרוא, קיימים כמעט פי שניים: כ-300 מליון איש בעולם וכ-200 אלף איש בישראל. נתונים אלו ממחישים את החשיבות הטמונה בטכנולוגיה הראיה המלאכותית אותה מקדמת אורקם.

אורקם. צילום מסך
קורא ומקריא בשבילכם./צילום מסך

אז איך מכשיר ה-OrCam-MyEye עובד?

המכשיר פשוט לתפעול והרכבה. כל מי שמרכיב משפקיים יכול להצמיד אליהם את מכשיר האורקם, המגיע עם מצלמה קטנה ורמקול הצמוד לאוזן. בלחיצה על כפתור, המצלמה תצלם את האובייקט אליו המשתמש מסתכל, ולאחר עיבוד נתונים מהיר של כשתי שניות, הרמקול הצמוד לאוזן יעביר למשתמש הסבר אודות האובייקט הזה.

בעת קריאת עיתון, למשל, כשנסתכל על קטע מסויים ונלחץ על כפתור עיבוד התמונה, המכשיר הלביש ידגום קטע מהעיתון, יעבד אותו ויקריא עבורינו את הטקסט. אבל לא מדובר כמובן רק בקריאת עיתון, אלא גם בקריאת תוויות ממוצרים, שלטים ברחוב ועוד.

המכשיר מגיע עם שלושה לחצנים קלים לתפעול, תמיכה בשתי שפות (אנגלית ועברית), מאגר נתונים לסריקת 120 מוצרים ו-150 פרצופים, ממשק להכנסה ועריכת נתונים וסוללה המספיקה ליום עבודה מלא. עלות המכשיר 11 אלף שקלים, והחברה מקווה שבעתיד מוסדות ממשלתיים וחברות ביטוח יאמצו אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • CES 2016

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully