וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאנסה וכתבה על זה מיד באינסטגרם מזירת הפשע, כשהיא ערומה ובוכייה

8.1.2016 / 9:25

אמבר אמור, מובילת קמפיין בינלאומי נגד אונס, נאנסה במקלחת בידי גבר שיכור שניצל את תמימותה. בתגובה, אמור תיעדה את הדקות הקשות שאחרי האונס בעמוד האינסטגרם שלה - כשהיא עדיין יושבת במקלחת עירומה ובוכיה

Amber Amour

סיפורה הכואב של אמבר אמור מעורר המון השראה - ועם זאת, מעלה גם שאלות בדבר הסיבות שבעקבותן חוותה תקיפה מינית - בפעם השלישית. אמבר אמור, בת ה-27 מניו יורק, נפלה קורבן לתקיפה מינית לראשונה כשהייתה בת 12, כשכבר אז סירבה לשתוק ושיתפה את אמה במקרה הנוראי. בספטמבר 2014 היא פצחה בקמפיין שמטרתו למנוע מקרי אונס נוספים, ממש לאחר שנאנסה ע"י השותף שלה לדירה בניו יורק ולא אהבה את איך שהמשטרה טיפלה בנושא. בפעם האחרונה והשלישית שנפלה קורבן לאונס, ממש לפני שישה שבועות, החליטה אמבר לפעול לפי האג'נדה שלה - ולעשות את הבלתי יאומן, כשדקות ספורות לאחר האונס היא כבר סיפרה לעוקביה באינסטגרם על החוויה הקשה ושיתפה אותם בתמונה שלה ממקום האונס, כשהיא עדיין יושבת עירומה במקלחת ובוכה.

האונס קרה כשאמבר שהתה בדרום אפריקה עם קבוצה של חברים. בראיון ל"מרי קלייר UK" סיפרה שמיד אחרי האונס, היא לקחה את הנייד שלה והחלה לצלם ולכתוב, "הנה אני כאן, פונה לקורבנות אונס ומבקשת מהם שידברו. ידעתי שאני חייבת לפעול לפי מה שאני מאמינה בו ולכן הדבר הראשון שעשיתי היה לצלם תמונה ולפרסם פוסט שמתאר את מה שקרה לי", היא מספרת, "זה היה כמעט דבר אינטואיטיבי עבורי. אני עדיין הייתי במקלחת - בזירת הפשע. אפילו לא האמנתי שאצליח לעשות את זה. רק הקלדתי והקלדתי", וזה מה שהיא כתבה באותם רגעים קשים:

"זה קרה רק לפני כמה דקות, אבל לפעמים דברים כאלה קורים כל כך מהר - שקשה לי לזכור את כל הפרטים", היא כתבה מתחת לתמונתה, "הייתי חולה ביומיים האחרונים והיום בפעם הראשונה יצאתי מהמלון. חזרתי לאכסניה הישנה שלי כדי להשאיר פתק לידיד שלי, ניק. היה שם בחור נוסף, שקיר, שניסה נואשות להתחיל איתי. נישקתי אותו פעם אחת אבל הוא נראה שיכור אז אמרתי לו שהעיתוי שלו גרוע ושכבר הכרתי מישהו אחר. לפני שיצאתי, עליתי למעלה להגיד שלום לעוד חבר, קלייד. שקיר עקב אחריי ואמר לי שהוא הולך להתקלח. הוא הזמין אותי להצטרף. הסכמתי בגלל שהמים בבית המלון שלי היו די קרים ואחרי יומיים של מחלה - ממש רציתי מקלחת חמה. ברגע שנכנסתי למקלחת, הוא הוריד אותי על הברכיים. אמרתי לו 'עצור!', אבל הוא רק נהיה אלים יותר".

בהמשך הפוסט תיארה אמברט את התקיפה המינית וסיפרה שבמהלכה היא איבדה את ההכרה - וכשהתעוררה, הוא חזר לבצע בה את מעשיו, "אני מרגישה את כל התחושות הדפוקות האלה שמגיעות אחרי אונס... בושה, גועל, סבל", היא כתבה, "אני כאן, לבד, וכל ה-DNA נשטף במקלחת. משטרת דרום אפריקה רק תגלגל את עיניה כשאפנה אליה. אני מרגישה יותר חולה מאי פעם".

עוד באותו נושא

צפו בניסוי ולא תאמינו כמה פשוט לשים לאישה סם אונס במשקה

לכתבה המלאה

היום הראשון

יום לאחר האונס, העלתה אמבר פוסט נוסף לעמוד האינסטגרם שלה בצירוף תמונה של שלושה קלפי מלאכים עם מסרים מלאי תקווה. "אלה קלפי המלאכים שיצאו לי אתמול בלילה. אני בדרכי לבית החולים עכשיו. תמשיכו להתפלל עבורי", היא כתבה, "זה לא פשוט לעמוד מול השוטרים שישתמשו בערכת איסוף הראיות שלהם. הדבר האחרון שאני רוצה עכשיו זה שכל מיני כלים ומכשירי מתכת יגעו באזורים האינטימים שלי - אך זה מה שאני מייצגת. אני פונה אליכם ומבקשת שתדברו, כל יום אעשה את זה, ואני יודעת שאני צריכה לפעול לפי מה שאני מטיפה לכם.

"זה כל כך קשה, האמת, אבל העובדה שכולכם כאן בשבילי עושה את כל ההבדל" היא הוסיפה, "אני יודעת שזה כנראה לא יגיע רחוק ואני יודעת שאני אזכה ללעג מהשוטרים אבל אני אבחר בצדק בכל מקרה. מה שאני אומרת לנפגעי תקיפה מינית שפונים אליי הוא שצדק - צדק אמיתי - יכול לבוא רק מבפנים. צדק הוא שלום פנימי. אני עדיין בדרך לשם, אני יודעת מה אני צריכה לעשות כדי להחלים. היום הוא רק היום הראשון".

גם זה יעבור?

אמבר המשיכה לשתף את עוקביה גם ברגעים האינטימים בהם עברה בדיקה גופנית בידי השוטרים - והעלתה תמונה ממבט עיניה על ערכת האונס שלה. גם הפעם שיתפה בתחושותיה: "תודה לכולם שאתם כל כך אוהבים ותומכים בי בתקופה הזאת. ההודעות שלכן דחפו אותי לעשות מעשה ולעמוד על שלי, עבורי ועבור כל נפגעי תקיפה מינית. למי שמנסה להאשים אותי או כל קורבן אונס אי שם, אני רוצה שתדעו שאתם הסיבה שאני כל כך כנה אתכם. הייתי יכולה להחסיר פרטים, הייתי יכולה לשמור קצת לעצמי, אבל לא. אתם צריכים לדעת את האמת ולהיווכח למציאות".

בראיון ל"מרי קלייר UK" היא סיפרה שמקרי האונס הקודמים שעברה לא עזרו לה להחלים מהר יותר או לקבל בקלות יותר את המקרה האחרון, "על אף שעברתי תקיפה דומה בעבר, זה לא הופך את תהליך הריפוי לקל יותר", היא משחזרת, "כשפניתי בעבר למשטרה לדווח על האונס, הם שאלו אותי אם אני 'בטוחה' שהאנס ידע שבאמת התכוונתי שיפסיק כשביקשתי ממנו". כמה שבועות לאחר מקרה האונס האחרון, הצליחה אמבר לזעזע את עוקביה אפילו יותר כשפרסמה באינסטגרם שלה תמונות שלה בעירום. "המטרה היא להעביר מסר. הצטלמתי בעירום בציבור לצד אנשים זרים לא רק כי אני נהנת מהחופשיות הזאת, אלא גם כדי להעביר מסר חשוב שעירום היא לא סיבה לסקס או לאונס".

ברשת הרוחות סוערות

כפי שכבר ציינו, התנהגותה המתירנית ולכאורה חסרת האחריות של אמבר עוררה סערה ברשת - כשדווקא הנשים לא פירגנו לה. את ההאשמות הקשות ביותר צילמה אמבר ופרסמה בעמוד האינטסגרם שלה - כשלכל אחת מהן הגיבה במפורט. גולשת אחת כתבה: "את באמת מגעילה אותי. את הסיבה שנפגעות תקיפה מינית מאבדות אמון. מה שאת צריכה זה את אלוהים ואישפוז בבית חולים! אני מאמינה שעברת אונס, אבל הדרך שבה את מתנהלת היא שגויה לחלוטין. את מצלמת את ערכת האונס שלך, באמת?". בתגובה לכך כתבה אמבר: "להאשים ולהתעלל במישהו שרק חווה אירוע טראומתי רק יקשה על המצוקה שלו. זו הסיבה שקורבנות אונס מפחדים לדבר. זו רק תגובה אחת מתוך הרבה תגובות מגעילות שקיבלתי".

בתמונה שהעלתה כשהייתה בבית החולים סיפרה ש"לא משנה מה אדם עושה, זו לא הזמנה לאונס. זה לא משנה שנישקתי אותו, זה לא משנה שהוא היה שיכור, זה לא משנה שהסכמתי להתקלח במקלחת שלו. מעולם לא הסכמתי שהוא ינהג באלימות, מעולם לא אישרתי לו לפגוע בי ולגרום לי לדמם, מעולם לא אמרתי לו לאנוס אותי - ועדיין, כך היה. אני לא צריכה להסביר את עצמי אבל אם אתם תוהים למה התקלחתי איתו, זה כתוב בגוף הטקטס: הייתי חולה עם הרעלת מזון במשך יומיים והייתי צריכה לצאת מזה איכשהו. במלון שלי היה רק מים קרים (בעיות של מדינות עולם שלישי הן אמיתיות!) וזה היה כמו נס שהציעו לי פתאום מקלחת חמה".

ממשיכה להילחם

שישה שבועות לאחר התקיפה, אמבר עדיין שוהה בדרום אפריקה וממתינה להחלטת בית המשפט. בפוסט שהעלתה בשבוע שעבר בעמוד הפייסבוק שלה היא שפכה אור על התקדמות הפרשה: "נודע לי אתמול שהאיש שאנס אותי נעצר!! ואז הוא שוחרר בערבות של 1,000 ראנד, כ-75 דולר. אני לא אניח לזה. אתן לבית המשפט לעשות את העבודה שלו. הדיון הבא בנושא נדחה ל-29 במרץ. עד אז, אמשיך בעבודה ההומניטרית שלי כאן באפריקה. התחנה הבאה: נמיביה ביום חמישי הקרוב!"

את הראיון ל"מרי קלייר" היא משתדלת לסיים בנימה אופטימית, "לדבר על אונס או על תקיפה מינית זה לא מפחיד כמו שנדמה לכם", היא מספרת, "כששיתפתי את אמא שלי בתקרית שחוויתי בגיל 12, גיליתי שגם היא חוותה תקיפה מינית בשלב מסוים בחייה. זה העניין - יש כל כך הרבה קורבנות אונס שם בחוץ, הרבה יותר ממה שנדמה לכם, והסיכוי שזה שתספרו לו יזדהה את הסיפור שלכם כי גם הוא חווה מקרה דומה - הוא גדול. תדברו. תחשפו. רק כך נוכל לעצור את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully