וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונספירציה חדשה: החילזון המסתורי שהתגלה על פלוטו

אילן גלר

10.1.2016 / 9:59

חובבי זיהוי הצורות בתמונות של נאס"א, או בשמם המוכר יותר - מאמיני תיאוריית הקונספירציה שסוכנות החלל האמריקנית מסתירה מאתנו חוצנים - כבר מצאו לא מעט "חיות" על מאדים; עכשיו הם עוברים לפלוטו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קח את הזמן./מערכת וואלה!, צילום מסך

New Horizons, החללית הבלתי מאוישת של נאס"א הסובבת את כוכב הלכת פלוטו כבר הספיקה לשלוח בחודשים האחרונים תמונות ברמת פירוט חסרת תקדים של הגוף השמימי המרוחק במערכת השמש שלנו, וכעת היא מוסיפה לספק צילומים מרהיבים של עולם מוזר ושונה לחלוטין מכל מה שאנו מכירים. התמונות הללו מספקות גם הזדמנויות לחובבי תיאוריות הקונספירציה לשוב ולתת פרשנויות לא-מדעיות בעליל לתופעות שונות הנצפות על פני הקרקע של פלוטו.

הדוגמה האחרונה לכך היא דמות של מעין חילזון, הנראה מחליק ונע על פני השטח. האם מדובר ברכיכה חייזרית שנתפסה במקרה בעדשת המצלמה? בנאס"א ממהרים לשלול אפשרות זו לחלוטין, למרות שהסברים מעין אלו נתפסים תמיד על ידי חובבי תיאוריות הקונספירציה בתור מסך עשן. ההסבר הסביר ביותר, לדעת המדענים המנהלים את המשימה, הוא כי מדובר למעשה במעין קרחון, שצף ומחליק על גבי "ים" של חנקן מוצק הדחוס ממנו.

תופעות מעין אלו מתרחשות לעתים קרובות במרחב המכונה "ספוטניק פלנום" - מישור קפוא שנצפה על פני כוכב הלכת כבר לפני עשרות שנים באמצעות טלסקופים רבי-עוצמה. אם הייתם מגיעים אליו בדרך כלשהי, מה שהייתם רואים לדעת החוקרים הוא "בועות" חנקן שעולות וצפות על פני השטח כשהן מתחממות במעמקי האדמה, ואז מתקררות ושוקעות בחזרה פנימה. היות שמסע אנושי אל הכוכב המרוחק לא נראה כמו אפשרות סבירה כרגע (או אי-פעם), נאלץ להסתפק לעת עתה בתמונות שאותן מעבירה New Horizons מדי יום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלזונות כנראה לא תמצאו שם./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פני השטח של פלוטו./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully