וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמצעי המניעה האולטימטיבי: כפתור הדלקה וכיבוי של הזרע

אילן גלר

11.1.2016 / 6:54

אם עד היום הנטל של מניעת ההיריון היה מוטל בכלליות על נשים, חברה גרמנית רוצה לשנות את חוקי המשחק עם שאלטר קטן, המותקן בתוך הגוף, ומונע מהזרעונים לשחות לתוך נוזל הזרע

צילום מסך

חברת Bimek הגרמנית מפתחת אמצעי מניעה ארוך-טווח מהפכני, השונה מאוד מהפתרונות המוכרים בשוק כיום. תחילה, מפני שהוא מטיל את האחריות למניעת הריון על הגבר ולא על האישה, ושנית - ההתקן מאפשר, לפחות באופן תיאורטי, לשלוט בפוריות נוזל הזרע באמצעות לחיצת כפתור אחת לאחר ניתוח נטול כאבים שיימשך לא יותר מחצי שעה.

המתקן, אותו מפתחים ב-Bimek, מסוגל לחסום את צינור הזרע כשהוא מופעל, וכך למנוע מתאי זרע להתקדם לתוך הנוזל המופרש בעת יחסי המין. הפעלתו מתבצעת, כאמור, באמצעות כפתור שיוטמע תחת העור, וכולל גם "מפסק ביטחון" שימנע הפעלה שגויה. שימו לב כי לא מדובר בטכנולוגיה המאפשרת הפעלה וכיבוי מידי: לאחר הפעלת המכשיר, עדיין נדרשים כ-30 אקטים מיניים בטרם ניתן יהיה לקבוע כי נוזל הזרע נטול שחיינים. על כן, מדובר בפתרון המתאים בעיקר לזוגות נשואים או כאלו המצויים ביחסים ארוכי-טווח, ולא לסטוצים מקריים.

בדרך לייצור המוני של המכשיר, נדרשת השקעה של כ-5.5 מיליון אירו, אותה משוכנעים היזמים כי יצליחו להשיג הן מצד משקיעים פרטיים והן בעזרת קמפיין מימון המונים שיחל בקרוב. לאחר השלמת הפיתוח והניסויים (וכמובן השגת כל האישורים הנדרשים מצד הרשויות), צפוי מחירו של ההתקן לעמוד על כ-5,460 דולרים, לא כולל עלות ההשתלה.

שאלטר לזרע. צילום מסך
קל כמו לכבות את האור./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully