וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק האשליות: כל ה-"חיות" שזוהו עד היום על מאדים

15.1.2016 / 7:57

לטאה, צפרדע, חולדה, נשר וארנבת הן רק חלק מבעלי החיים שחובבי תיאוריות החיים על מאדים זיהו כבר בתמונות שהגיעו מכוכב הלכת האדום

עמוד היוטיוב Paranormal Crucible

בחלל, אף אחד לא יכול לשמוע אותך מתפדח: הנטייה האנושית למצוא צורות בעננים ופרצופים של קדושים על גבי פרוסות טוסט לא פוסחת גם על התמונות המגיעות אלינו מכוכב הלכת האדום. בעוד נאס"א משתדלת לפרסם כמה שיותר תמונות המצולמות על ידי רכב המאדים שלה, גולשים רבים סורקים אותן בחיפוש אחר עדות לקיומם של חיים בהווה ובעבר.

חובבי תיאוריות קונספירציות, שעיינו בתמונות המגיעות חזרה לכדור הארץ, איתרו בשנים האחרונות מגוון של צורות, אותן הם פירשו כבעלי חיים שמעולם לא אכלסו באמת את הפלנטה השכנה. את התופעה מסבירים מומחים בטריק של התודעה האנושית, המשלימה בכוחות עצמה צורות הנתפסות על ידי המוח כמוכרות.

המידע פורסם בין היתר באתר UFO Sightings Daily, קרקע פורה לתיאוריות אלו, ועורך האתר סקוט וורינג סיפר לדיילי מייל כי "יש סיבה שנאס"א מעבירה תמונות בשחור-לבן; הם מסתירים את היצורים החיים והצמחים שיש להם צבע מובהק. יצור עם שיער אמיתי נראה בבירור בזכות הצללים סביב גופו - זה אומר שהוא לא פסל, אלא יצור חי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוכרים את העכבר הגלקטי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר השנה טען בלוגר אחר כי זיהה לטאה מטיילת על פני מאדים, ובעקבותיו עלו תיאוריות לפיהן נאס"א עושה ניסויים בחלל באמצעות בעלי חיים ולומדת את אופן הסתגלותן. לפני כשנתיים זוהה לכאורה "איש לטאה מאובן" ממאדים, גם כן בתמונה מארכיון נאס"א. בנוסף באוגוסט האחרון חלקו Alien Hunters תמונה המציגה מעין סרטן מרובה רגליים, המזכיר את החייזר מחבק-הפרצוף מהסרט "הנוסע השמיני".

הרשימה עוד ארוכה: בשנים האחרונות זיהו גולשים וחובבי קונסיפרציות ברשת גם צפרדע, עכברוש, נשר וארנבת. נאס"א הודתה, למשל במקרה האחרון, כי הצל בתמונה אכן מזכיר ארנבת, אך קילקלה את התיאוריות כשהסבירה שמדובר בזווית ספציפית של חלקי הרובר וציוד נלווה שלו, שיצרו את הדמות המסתורית.

אלא שכל ההסברים הללו לא מספקים, כמובן, את הקונספירטורים. "כמובן שהם יכולים להמציא תירוצים ולספר שזה חלק מכן הנחיתה של הרובר", אומר וורינג, שפרסם גם בחודש שעבר כי אותר במאדים מכרסם נוסף.

מה שמשותף לדיווחים הללו הוא תופעה נגזרת של אפופניה, המתרחשת כשבני אדם מזהים תבניות או הקשרים באקראי, מתוך מידע סתמי לחלוטין; כלומר רואים דברים שאינם שם. המנגנון הפסיכולוגי האנושי מייצר תגובה מיידית כשאדם מזהה פנים מוכרות או אלמנט מוכר אחר מחיי היום יום - כמו צורה של ארנבת, ולדברי המומחים אנחנו מנסים להשלים את המידע כדי לתמוך במה שעינינו מזהות מלכתחילה. זה סוג של עיוות תפיסה הנובע מהצורך שלנו להצדיק את מה שאנחנו חושבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לטאה./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זיקית./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוב./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארנבת./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זו אמורה להיות דמות אנושית?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד ארנבת./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וזה סוג של עכביש בסגנן הנוסע השמיני./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully