וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי מטריד: מדענים חיברו לחרקים משקפי תלת-ממד

אילן גלר

12.1.2016 / 7:57

למה שגמל שלמה יצטרך משקפי תלת-ממד, אתם שואלים? הוא לא, אבל זה עוזר לחוקרים להבין איך מוח קטן כזה תופס את העולם. רק לנו זה נראה ניסוי אכזרי ומיותר?

צילום מסך

האם חרקים מסוימים מסוגלים לראות את העולם בתלת-ממד, ממש כמונו? לחוקרים מאוניברסיטת ניוקאסל שבאנגליה נמאס לנחש, והם החליטו לערוך ניסוי המוכיח באופן ודאי כי גמלי-שלמה אכן בעלי תפיסת עומק ושהם מסוגלים לצפות באובייקטים בשלושה ממדים. מה שהפך את המאורע כולו לוויראלי הוא כנראה האופן בו הניסוי נערך: בעזרת משקפי תלת-ממד מאולתרים שהוצמדו לעיני החרקים.

המשקפיים הזעירים נוצרו במדפסת תלת-ממד, ולאחר מכן הודבקו לעיני הנסיינים שנאלצו לסבול קירור קיצוני במטרה להגביל את יכולתם להתנגד לתהליך. לאחר מכן הוצגו בפני החרקים תמונות המורכבות משני צבעים, ממש כמו סרטי תלת-ממד קולנועיים ישנים, וגמלי השלמה אכן הגיבו כפי שהחוקרים ציפו, באופן המוכיח כי הם אכן תופסים את המרחב כמונו.

"למרות מוחם הזערורי, גמלי שלמה הם ציידים מתוחכמים שתופסים את טרפם ביעילות מטרידה", מסבירה מנהלת המחקר ג'ני ריד. "אנחנו יכולים ללמוד הרבה מהאופן שבו הם רואים את העולם… ככל שנבין יותר כיצד ראיית התלת-ממד התפתחה, נוכל לפתח אלגוריתמים חדשים לשיפור תפיסת העומק במחשבים". או במילים אחרות, ייתכן בהחלט שגמלי-השלמה הללו סבלו בכדי שאנו נוכל ליהנות מאפקטים הוליוודיים מרשימים יותר בסרטים בעתיד. כיפאק היי למדע!

משקפי תלת ממד לחרקים. צילום מסך
כמה אצבעות אני מחזיק?/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully