וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא גינס: נחיל הרחפנים הגדול בעולם. צפו

אילן גלר

13.1.2016 / 7:16

בניסיון להדגים את כוח העיבוד של השבבים שלה, אינטל שברה שיא גינס רשמי בסנכרון בין רחפנים; 100 כלי טיס קטנים ריחפו יחדיו ויצרו צורות שונות ומרהיבות באוויר

צילום מסך

מה קורה כשלוקחים מאה רחפנים, מצמידים אליהם נורות ומחברים את כולם ליחידת בקרה אחת שמסוגלת לשלוט בהם במקביל? התוצאה היא נחיל הרחפנים הגדול ביותר בעולם, ששוגר כבר בחודש נובמבר האחרון משדה טיסנים בגרמניה, אך רק עתה פורסמו צילומים ראשונים מהאירוע המרשים שגם זיכה את מארגניו בשיא גינס רשמי חדש.

יצרנית השבבים אינטל היא זו שאחראית להישג, ומטרתה הייתה להפגין את יכולות התוכנה והחומרה שלה באמצעות שליטה ברחפנים רבים כל כך במקביל. לא רק שהרחפנים המריאו וריחפו יחדיו, הם גם יצרו צורות שונות באוויר במה שנראה כמופע אור קולי מתוזמן. ברקע הושמעה הסימפוניה התשיעית של בטהובן, בחירה מתאימה למאורע כה גדול ומרשים.

לנחילי רחפנים שימושים רבים מעבר למופעים אור-קוליים. נחיל רחפנים עשוי לשמש למטרות צבאיות כגון שיתוק מערכות אלקטרוניות, מבצעי חילוץ והצלה, וגם למשימות מורכבות בחלל הדורשות קליטה ועיבוד של מידע ממאות ואלפי חיישנים במקביל. השיא הקודם, אגב, עמד על שיגור של 50 רחפנים לאוויר ונרשם לזכותו של קולג' מונטריי שבקליפורניה, שיאלץ כעת להסתפק במקום השני.

שיא גינס רחפנים. צילום מסך
נשבר להם./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully