וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הבאים לגיהינום: פורום ההאקרים ופושעי הסייבר בדארקנט חזר לפעול

אילן גלר

17.1.2016 / 7:24

רוב המשתמשים לא ידעו כלל איך להגיע לפורום הזה, וגם מי שמכיר את נבכי הרשת האפלה לא בטוח יבין על מה מדברים שם. הפורום של ההאקרים חזר לפעול, ורבים מהם בכלל חוששים שמדובר במלכודת של האף.בי.איי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קאמבק משמח או מלכודת דבש?/מערכת וואלה!, צילום מסך

פורום ההאקרים HELL ("גיהינום") היה אחד היעדים החביבים על פושעי הסייבר, במעמקי הרשת האפלה, עד שהוא נסגר לפתע באמצע השנה שעברה. הפורום המפורסם, שהיה נגיש רק באמצעות שימוש בדפדפן האנונימי Tor (ועל כן הוגדר כחלק מהדארקנט שאינה נגישה למשתמשי האינטרנט הממוצעים), היה בית להאקרים שייעצו זה לזה כיצד לפרוץ למערכות מחשוב, הציעו את שירותיהם ללקוחות פוטנציאליים, וגם פרסמו פרטים אישיים שהצליחו לדלות מתוך אתרים אליהם חדרו.

אולם בחודש יולי האחרון נעלם הפורום לפתע, ושמועות נפוצו אודות מעצרו של מנהל האתר על ידי השלטונות. במשך חודשים לא היה ניתן לגשת לפורום, אך לאחרונה הוא הופיע מחדש תחת ניהולו של משתמש בשם "HA", אחד המנהלים הוותיקים, שהצליח לטענתו לאתר את כל הקבצים הנדרשים ולהעלות את הפורום בחזרה לאוויר.

בהתחשב בקהל היעד, לא מפתיע כי משתמשים רבים חושדים שמדובר למעשה במלכודת דבש - מבצע ממשלתי ללכוד אותם - ואינם ממהרים לחגוג. "אל תדאגו בקשר לשום דבר הקשור לרשויות הביטחון", כתב מנהל הפורום באחד הדיונים. "אם אתם חושדים שמישהו מהמשתמשים הוא למעשה סוכן, ידעו אותי בכך כדי שאוכל לנקוט באמצעים נגדו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי הפורום לא בטוחים שהם מרגישים בטוחים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully