וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטען הנייד הזה לסמארטפון מייצר חשמל ממי-ים

אילן גלר

17.1.2016 / 5:35

זה נשמע כמעט לא הגיוני, אבל חברת סטארט-אפ שוודית בשם MyFC הצליחה לייצר מטען תאי דלק המפשיט מאטומי המימן במי הים את האלקטרונים שלהם ומשתמש בהם כדי לטעון את הסמארטפון שלכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מושלם לימים הארוכים בחוף הים./מערכת וואלה!, צילום מסך

סוללות ניידות הן פhתרון מצוין למקרים בהם אתם מוצאים את עצמכם ללא שקע חשמלי פנוי בסביבתכם, אך מה עושים כשגם הסוללה הרזרבית מתרוקנת מאנרגיה? לחברת סטארט-אפ שוודית בשם MyFC יש פיתרון מבריק: מטען נייד המייצר אנרגיה באמצעות "תאי דלק" שגודלם כגודל כרטיס אשראי, ובמקום חומרים כימיים רעילים ומסוכנים, הם מלאים במי-ים.

כרטיסי הטעינה של MyFC יוצרים תגובה כימית בין מי-הים והמטען: אטומי מימן מהמים המלוחים נכנסים לאחד מעשרת תאי הדלק שיש בכל כרטיס שם תגובה כימית מפשיטה אותם מהאלקטרונים שלהם. כך נוצרת אנרגיה בכמות מספיקה על מנת להטעין סמארטפון ממוצע (כ-1,800 מיליאמפר-שעה). על מנת להטעין מכשיר גדול יותר כמו פאבלט או טאבלט, תצטרכו להשתמש בכמה כרטיסי הטענה בזה אחר זה, אולם בהתחשב בכך שהכרטיסים קטנים, קלי משקל, וזולים למדי (כ-1.5 דולר לכרטיס לפי תכניות היזמים), עדיין מדובר בפתרון מסקרן מאוד.

ב-MyFC מעוניינים שתרכשו לא רק את המטען, אלא גם תכנית מנוי במסגרתה תשלח אליכם כמות קבועה של כרטיסי הטענה מדי חודש. באופן רשמי הכרטיסים לא מיועדים למילוי עצמי, שכן נדרשת הרכבה מדויקת של רכיביו השונים, אך יש לנו הרגשה שאם הפתרון הזה יהפוך לפופולרי, בוודאי יהיו גם משתמשים שינסו לחסוך את דמי המנוי באמצעות שימוש חוזר בכרטיסים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רק אנרגיה סולארית יכולה למלא את הסוללה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully