וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת מאחורי הסמארטפון בן 800 השנה ששיגע את הרשת

15.1.2016 / 6:35

קשה היה לפספס את הכותרות על הטלפון הנייד, מהתקופה הבבלית, שהתגלה בחפירות ארכיאולוגיות באוסטריה. רק שהתמונה בכלל לא משם והפסל נוצר בשנת 2012, יחד עם רבים כמוהו

יוטיוב

לפני כשבועיים סערו הרוחות ברשתות החברתיות בעולם; ממצא ארכיאולוגי שהתגלה סמוך לזלצבורג שבאוסטריה, העלה לא מעט תהיות לגבי מסע בזמן, ביקורי חוצנים בכדור הארץ וכל מה שחובבי תיאוריות הקונספירציה הצליחו לחשוב עליו.

הארכאולוגים חפרו מהאדמה פסל חרס הדומה בצורה מפתיעה במיוחד לטלפונים הניידים של נוקיה, שהיו פופולאריים בתחילת המילניום. הכותרות בעולם מיהרו להכריז כי התגלה טלפון נייד בן 800 שנה, למרות שלא היו הוכחות נוספות למעט התמונה.

על המקשים של הטלפון חרוטות אותיות מאזור מסופוטמיה (עירק של ימינו) והרשת התמלאה ספקולציות, רק שכעת מתברר כי לא מדובר בממצא עתיק במיוחד, אלא רק בפסל שנועד להיראות כך.

טלפון נייד בן 800 שנה. יוטיוב, צילום מסך
הנוקיות מימין נוצרו כמה שנים לפני הפסל./צילום מסך, יוטיוב

הפסל הגרמני קרל ויינגרטנר יצר את הפסל הזה בשנת 2012, יחד עם עוד פסלים דומים. הכיתוב נועד להקנות להם מראה עתיק ששרד את פגעי הזמן. ויינגרטנר היה מוכר את הפסלים שלו באינטרנט וכעת הוא כועס שתמונת המוצר שלו שימשה להפצת הסיפור הזה. הוא לא מבין איך הכול התגלגל ולטענתו הפסל מעולם לא הוחבא באתר ארכיאולוגי.

"התמונה נלקחה ללא ידיעתי וללא ההסכמה שלי", הוא אמר בראיון להפינגטון פוסט. "זה לא מה שרציתי. אני לא מאמין בחייזרים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully