וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו היו 5 הסיפורים הכי חמים השבוע בפייסבוק

14.1.2016 / 14:31

בצלם, גל הטרור, מינוי דרעי, דיויד בואי והאח הגדול. וגם: כמה אחוזים מהגולשים (מימין ומשמאל) חשבו שהדליקה שפרצה במשרדי "בצלם" הייתה הצתה מכוונת?

סיכום השבוע של ויגו. : חברת VIGO, אתר רשמי
5 הנושאים הכי חמים השבוע בפייסבוק./אתר רשמי, : חברת VIGO

גם השבוע מדדנו, בעזרת חברת Vigo, את הדופק של החברה הישראלית דרך הפוסטים, התמונות והתגובות שפורסמו בפייסבוק. השיח הפוליטי חוזר להוביל באירועים השבועיים ולצדו נרשמת גם עלייה בהיקף העיסוק בנושאים התרבותיים, דוגמת ההספדים לדיוויד בואי והאח הגדול. מדובר בפער רחב במונחי רשת בין השיח הקיצוני והאלים שמאפיין את הדיונים הפוליטיים לבין ההתגייסות והסולידריות החברתית שמאפיינת את השיחות התרבותיות.

חמשת הנושאים הכי חמים השבוע בפייסבוק היו: ארגון בצלם, גל הטרור, מינוי דרעי, דיויד בואי והאח הגדול.

סיכום השבוע של ויגו. חברת VIGO, אתר רשמי
חלוקת השיח לגבי בצלם בפייסבוק השבוע./אתר רשמי, חברת VIGO

ארגון בצלם

בצלם עלו השבוע לכותרות פעמיים: בפעם הראשונה בשל תחקיר עובדה כנגד פעיל השמאל, עזרא נאווי, שפורסם בשבוע שעבר בתכנית עובדה וגרר ביקורות קשות; בפעם השנייה בשל השריפה שפרצה במשרדי הארגון ונחשדה על ידי 60% מהגולשים ברשת (מימין ומשמאל) כהצתה מכוונת.

"סיקור השריפה ברשתות החברתיות מראה לנו את הקלות שבה נוצרות קונספירציות", אומר רביב טל, מנכ"ל Vigo. "מבין ההאשמות של הימין את השמאל (הצתתם משרד כדי להסיט את תשומת הלב הציבורית) והשמאל את הימין (האלימות הגיע להצתה) - מרבית הגולשים בחרו להסיק שמדובר בהצתה מכוונת".

דיויד בואי זכה השבוע ל-7,000 הספדי גולשים, רובם שיתפו שירים או תמונות שלו או כתבו על החיבור האישי שלהם לזמר. יש לציין כי מוות של כוכב ישראלי (דוגמת מוטי קירשנבאום או אריק איינשטיין) מגייס את הרשת בהיקף רחב בהרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully