וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופי הביצועים: הסמארטפונים הכי חזקים של 2015

אילן גלר

17.1.2016 / 8:37

חברת המחקר AnTuTu סיכמה את שנת 2015 בסקירה של הניידים החכמים שהפגינו את הביצועים הכי חזקים בשנה החולפת. המקום הראשון ישמח את חובבי האייפון, ומבין מכשירי האנדרואיד וואווי מפתיעה בטופ. איפה הנייד שלכם ברשימה?

יוטיוב

בסרטון: מבחן ההתעללות האולטימטיבי: אלוף UFC נגד אייפון.

למרות שקשה לבחון מידת התאמה של סמארטפון למשתמש, בשל הסובייקטיביות של אופן השימוש, אבל דבר אחד אפשר למדוד בצורה מוחלטת - וזה הביצועים של כל מכשיר בהשוואה למכשירים אחרים. מבחינת ביצועים הטכניים בלבד, הנתונים אותם פרסמה חברת המחקר AnTuTu, לסיכום שנת 2015, לא מותירים מקום לספק: מכשירי האייפון 6s של אפל הם בפועל המהירים ביותר בשוק, בפער מפתיע של יותר מ-40 אחוזים.

במבחן הביצועים של החברה זכה מכשיר האייפון החדש לציון של 132,620 נקודות, המהווה שיא עבור קטגוריית הסמארטפונים, וביצועים מהירים כמעט פי שניים ממכשיר האייפון 6, הדגם הקודם. למרות שמראם החיצוני של שני המכשירים כמעט זהה, ה-6S מצויד במעבד מסוג A9, המהווה לטענת אפל שדרוג משמעותי ביכולות עיבוד המידע והגרפיקה. הנתונים של AnTuTu מאשרים את ההצהרה הזו.

המבחן של AnTuTu מעניק חשיבות גבוהה לחווית המשתמש, הנמדדת לפי מהירות התגובה של המכשיר ויכולתו להתמודד עם כמה אפליקציות בו-זמנית. ישנם פרמטרים נוספים שהשוואה טכנית בלבד אינה יכולה לקחת בחשבון אבל בסופו של דבר המבחן שלהם בוחן איזה נייד לא יתחיל לקרטע בעת שימוש אינטנסיבי.

סמארטפונים. ShutterStock
יצאו לא מעט ניידים בשנת 2015./ShutterStock

במחנה האנדרואיד הנתונים מפתיעים לא פחות. המכשיר המהיר ביותר ברשימה הוא ה-Mate 8 של היצרנית הסינית Huawei, שזכה לציון של 92,746 נקודות. זה, אגב, ציון גבוה משמעותית מזה של ה-Nexus 6P, מכשיר נוסף מבית Huawei שפותח בשיתוף פעולה עם גוגל ומבוסס על מפרט דומה לזה ה-Mate 8, אך משום מה ביצועיו זוכים ל-78,381 נקודות בלבד (מספיק כדי לסגור את הרשימה במקום העשירי).

במקום השני מבין מכשירי האנדרואיד והשלישי מבין כולם ניצב ה-Meizu Pro 5, עם 86,214 נקודות. מכשיר ה-Galaxy Note 5 של סמסונג הצליח להגיע רק למקום הרביעי עם 83,364 נקודות, ואילו הגלקסי S6 Edge הפופולרי ניצב במקום החמישי עם 82,087 נקודות. מכשירי הפרימיום המוכרים, אם כן, אינם ערובה לביצועים משופרים, והם מפסידים במבחן הזה לדגמים זולים משמעותית.

מכשיר נוסף הנהנה מפופולריות רבה בשוק הישראלי, ה-OnePlus 2, קיבל 79,747 נקודות, נתון המציב אותו במקום השביעי ברשימה, מתחת למכשיר האייפון 6 המקורי. הוא גם אחד הסמארטפונים הוותיקים של 2015, כך שצפוי כי דגמים שהגיעו לשוק במועד מאוחר יותר יצליחו לעקוף אותו.

לסיכום, מי שמוצא את מערכת ההפעלה Android כאפשרות נוחה ויעילה יותר מ-iOS, מוטב שלא יתרשם מביצועיו של מכשיר האייפון אם מערכת ההפעלה אינה מתאימה לו. כמו כן, יש לא מעט לקוחות שיעדיפו את העיצוב המרשים והדקיק של הגלקסי S6 Edge על פני מכשירים מהירים יותר על הנייר, אך גם כבדים ונוחים פחות לאחיזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העשירייה החזקה ביותר מבחינת ביצועי מערכת./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully