וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באוסטרליה: משחק שמטרתו לצוד את הילידים

אילן גלר

18.1.2016 / 7:13

מחנויות האפליקציות של אפל וגוגל המשחק Survival Island 3 כבר הוסר אבל לא לפני שהוא הצליח לעורר סערה ביבשת הדרומית. מתברר שציד ילידים עם חץ וקשת עדיין נחשב לא תקין פוליטית

צילום מסך

ניצול ציני של ההיסטוריה לצורכי רווח, או מחאה סאטירית בדמות משחק וידאו? עדיין לא ברור מה בדיוק ניסו לעשות יוצרי משחק הפעולה Survival Island 3 - Australia Story 3D, שהוסר מהחנויות הדיגיטליות של אפל וגוגל לאחר שיותר מ-70,000 איש, בהם שר התקשורת האוסטרלי מיץ' פיפילד, חתמו על עצומה הקוראת למחיקתו המידית.

במהלך המשחק, המתרחש ברחבי הערבה האוסטרלית, חייב השחקן לשרוד על ידי צייד של חיות בר, גידול צמחים ואיתור מקומות מסתור למנוחה ולשינה. אולם איום נוסף בשטח הוא שבטים של "אבוריג'ינים", ילידי אוסטרליה, בהם חייב השחקן להילחם. בסרטון שהועלה ליוטיוב ניתן לראות כיצד במהלך המשחק מצליח השחקן לחסל את אחד הילידים במכות גרזן, ואז שודד את גופתו.

כל זה בהחלט לא הצחיק את מארגני העצומה, הקובעים כי האפליקציה ממצבת את האבוריג'ינים, שמעטים מהם עדיין חיים באוסטרליה, כחיות-אדם: "האפליקציה הזו מחזקת את האלימות הבין-גזעית, לא מענישה את האדם הלבן על רצח של שחורים, ואפילו הופכת את הטבח למעין ספורט מהנה". העצומה, כאמור, השיגה את מטרותיה כשגוגל ואפל החליטו כמעט בו-זמנית שלא לאפשר שיווק והפצה של האפליקציה דרכן.

משחק Survival Island 3. צילום מסך
ילידים, סכנה!/צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם נבוט יעשה את העבודה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully