וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובה של המעבורת: הטרמפ החדש לתחנת החלל הבינלאומית

אילן גלר

18.1.2016 / 10:14

חמש שנים לאחר שסוכנות החלל האמריקנית הפסיקה את שיגורי המעבורות לחלל, חברה פרטית עומדת להשתלט על קו החלוקה הזה ולספק שירותי הסעה לאסטרונאוטים ומטענים

דרים צ'ייסר. חברת סיירה נבאדה,
עגינה נוחה לתחנת החלל./חברת סיירה נבאדה

מאז ביטולה של תכנית מעבורת החלל בשנת 2011, בעקבות סדרה של תאונות קטלניות ושינוי בסדר העדיפויות של נאס"א, לסוכנות החלל האמריקנית אין אף כלי ברשותה המסוגל להעביר מטענים לחלל ולחזור לכדור הארץ בשלמותו. כעת הודיעה הסוכנות על תכנית שעשויה להשיב לחיים את חזון מעבורת החלל, אם כי במקרה זה מדובר ביוזמה של חברה פרטית - ולא בפרויקט ממשלתי עתיר תקציב.

מעבורת החלל החדשה, אותה מבקשים בנאס"א להפעיל, מכונה Dream Chaser ("רודפת החלומות"), והיא מפותחת על ידי חברה פרטית בשם Sierra Nevada, שתצטרף כעת לחברות SpaceX ובואינג, שכבר זכו לתקציב מטעם סוכנות החלל לבצע שיגורי חלל מסחריים. הכלי שלהם, כאמור, הוא מעין "מטוס חלל" שאמור להמריא לעבר תחנת החלל הבין-לאומית תוך שהוא נושא אליה אסטרונאוטים ומטענים, ואז לנחות בחזרה על כדור הארץ ממש כמו מטוס רגיל.

ה-Dream Chaser אמורה להיות קטנה, זולה ובטיחותית הרבה יותר להפעלה ממעבורות החלל המקוריות. "על ידי ניצול יכולתן של חברות אמריקניות לצורך נשיאת מטענים לחלל, אנחנו יכולים להתמקד בהפעלת תחנת החלל עצמה לצורך ביצוע ניסויים ייחודיים, ושיפור הידע המדעי לתועלתה של האנושות כולה", כך מסביר מנהל סוכנות החלל האמריקנית, צ'ארלס בולדן.

דרים צ'ייסר. חברת סיירה נבאדה,
הרבה יותר קטנה מהמעבורות הקודמות של נאס"א./חברת סיירה נבאדה
דרים צ'ייסר. חברת סיירה נבאדה,
וככה נראית המעבורת כרגע./חברת סיירה נבאדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully