וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים שאתם מקוריים? הקלישאות הכי גרועות באינסטגרם

אילן גלר

21.1.2016 / 6:40

תמונות רגליים באמבטיה, עיצוב בקצף של קפה, חתולים על פסנתר, החזקת ידיים ועוד - מיליוני משתמשי הרשת החברתית הפופולרית לשיתוף תמונות מפרסמים לא מעט תמונות שנראות כמעט אותו הדבר. צפו

צילום מסך

לאמן ולמוזיקאי "הירופאנתה" (Hierophante) נמאס לראות את אותן התמונות בדיוק צצות ומופיעות שוב ושוב בחשבון האינסטגרם שלו, וכדי למחות על כך בצורה יצירתית וביקורתית, הוא יצר קליפ המבהיר עד כמה התמונות המקוריות שלנו לא ממש מקוריות. הסרטון שלו זכה לאלפי צפיות ושיתופים בשבוע האחרון, והוא מורכב מאוסף מהיר של כל הטרנדים החמים באינסטגרם, המופיעים זה אחר זה על המסך. ברגע שרואים את העומס הזה מבינים שכל הטרנדים הללו אינם אלא קלישאות משעממות שאנשים - הבטוחים כנראה שהם מקוריים בטירוף - מעלים בלי לחשוב פעמיים.

הקלישאה הבולטת ביותר היא כמובן תמונות הסלפי, שאינן רק ז'אנר נחות בפני עצמן מנקודת מבטו של האמן, אלא גם דומות להפליא זו לזו בכל הקשור להבעות, ללבוש ולמיקומים בהן נוטים משתמשי אינסטגרם להצטלם. הדוגמה האיומה ביותר לכך היא צילומי "מחזיקים את מגדל פיזה", תופעה ותיקה כמעט כמו המגדל עצמו, ומדהים לראות כיצד כל מי שמעלה תמונה שכזו לרשת משוכנע שהאשליה האופטית המגוחכת שיצר היא פרץ של גאונות.

טרנדים נוספים, המככבים בקליפ, הם "צילומי נקניקיות" באמבטיה, צילומי תיירים המצולמים כולם באותה הנקודה בדיוק על פסגת הר מפורסם או במקדש עתיק, עיטורי קפה אספרסו (שנראים כולם, כמובן, בדיוק אותו הדבר) צילומי חתולים על פסנתר או כתובות קעקע בנאליות. ומהו המסר? אם מתחשק לכם לבטא את עצמכם באינסטגרם, אל תחפשו מהו הטרנד האחרון שכולם מנסים להצטלם לפיו - פשוט צלמו את התמונה שנראית לכם הכי מעניינת. מי יודע, אולי עוד תמציאו טרנד חדש.

קלישאות אינסטגרם. צילום מסך
לא נמאס?/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully