וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזעזע את הגולשים: סעודי תיעד עצמו "שוחט" את בנו - ונעצר

אילן גלר

19.1.2016 / 10:12

לעיניים היסטריות מערביות, הסרטון הזה עוד עלול להיראות כשחיטה אותנטית סטייל דאעש, וזו בדיוק הסיבה שיוצרי הסאטירה הסעודית הזו נעצרו אחרי שהפכו לוויראליים - סעיף בחוק לפיו אסור להעביר מסר שלילי על המדינה

צילום מסך

משטרת ריאד, בירת ערב הסעודית, עצרה בשבוע שעבר שלושה גברים המעורבים בהפקת סרטון וידאו סאטירי, שכנראה ניסה להעביר מסר על אלימות אבל הלך צעד אחד (או שניים) רחוק מדי. השלושה חשודים בכך שהסרטון אותו יצרו "מעביר לעולם מסר שלילי על המדינה", מעשה שאינו חוקי בממלכה הסעודית ועשוי אף להביא לעונש מאסר בפועל.

במהלך הסרטון, אותו לא הצליחה המשטרה להסיר מהרשת, צוחקים השלושה על קבלת האורחים המסורתית במשפחה קיצונית עד אבסורד. אב המקבל את בנו לארוחה חגיגית חונק ושוחט אותו מול המצלמה, ואז שוטף את ידיו בדם לפני שהוא ניגש לאכול. המטרה הייתה ככל הנראה לשעשע את הצופים, אולם השוטרים כאמור לא ממש צחקו וראו בסרטון פגיעה מהותית בתרבות ועבירה על החוק.

כשהסרטון הגיע כבר לעיניים מערביות, חלק מהגולשים חשבו שמדובר בשחיטה אמיתית, או בהתעללות בסגנון דאעש, אבל בדיקה הראתה שמדובר בקסם קולנועי בלבד וכל המשתתפים בסרטון בריאים ושלמים. או לפחות הם היו לפני שעצרו אותם.

מעצרם של שלושת הגברים לא עבר בשתיקה ברשתות החברתיות, וזכה לביקורת רבה ברחבי המזרח התיכון. "שלושת האנשים האלה לא צריכים להיות בכלא", כותב בפסקנות אחד המגיבים בטוויטר. השלושה הועברו כעת למחלקת החקירה והתביעה של המשטרה, ועדיין לא ברור מה יעלה בגורלם והאם הלחץ הציבורי יגרום למוסדות השלטון להקל בעונשם - או להפך, יגביר את רצון הרשויות להפוך אותם לדוגמה בכדי להרתיע אחרים.

מתיחה סעודית. צילום מסך
שוטפים את הידיים עם דם./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully