וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נלכד האחראי להפצת תמונות העירום של הסלבס?

אילן גלר

19.1.2016 / 10:20

פרשת הדלפת תמונות הידועניות לפני כשנתיים אמנם נשכחה מעט מהציבור, אך עדיין מעסיקה את סוכני האף.בי.איי שטוענים כי זה האיש שפרץ לחשבונות פרטיים של יותר מ-300 מפורסמות וגנב את תמונותיהן האינטימיות ביותר

צילום מסך

כמעט שנתיים אחרי פרשת "סלבגייט", שבה הודלפו לרשת מאות תמונות עירום של סלבריטאיות מהשורה הראשונה, בהן קייט אפטון וג'ניפר לורנס, הגיש ארגון ה-FBI האמריקני כתב אישום כנגד החשוד העיקרי במעשה הפריצה לחשבונות הפרטיים והדלפת התמונות: אד מאיירצ'יק, תושב שיקגו, שפרץ לטענת הרשויות ליותר מ-330 חשבונות פרטיים של ידוענים.

במסגרת כתב התביעה, מסבירים באף.בי.איי כי אמצעי הפריצה העיקרי בו השתמש מאיירצ'יק, על מנת להשיג גישה לחשבונות הסלבריטאים, היה משלוח הודעות מייל מזויפות (מתקפת פישינג), ודליית פרטי המשתמש, כולל כתובת מייל איתה מתחברים לחשבון (בהנחה שזו לא אותה הכתובת) והכי חשוב - הסיסמה האישית. מסמך התביעה כולל את שמותיהם של יותר ממאה קורבנות, וגם את עדותה האישית של ג'ניפר לורנס שסיפרה לחוקרים כיצד איבדה את הגישה לחשבון ה-iCloud שלה וקיבלה הודעות תמיכה טכנית מזויפות, לכאורה בשמן של אפל וגוגל.

זו הפעם הראשונה שבה אדם מואשם באופן ישיר במעורבות בפרשה, וכנראה מקרה התביעה המורכב (והמתוקשר) ביותר הקשור בפישינג כאמצעי לפריצת חשבונות. יצוין כי מאז מקרה סלבגייט הקשיחה אפל את תנאי האבטחה של חשבונותיה, והיום ממליצה לכל המשתמשים לעבור לשימוש בהרשאה כפולה, הדורשת מלבד סיסמה אישית גם קוד אקראי, הנשלח למשתמש לפי בקשה, על מנת להיכנס לחשבונו.

ג'ניפר לורנס. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
ג'ניפר לורנס./מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קייט אפטון./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully