וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה בחלל: הכוכב הדועך שאף אחד לא יכול להסביר

20.1.2016 / 2:14

מדוע נמוג אורו של הכוכב KIC 8462852? ההסבר הרווח ביותר עד היום ככל הנראה לא מחזיק מים ולמעט תיאוריות של גולשים על מבנה חייזרי עצום בגודל של כוכב, לאסטרונומים אין ממש הסבר אחר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בינתיים, מבנה ענק של חוצנים זו אחת התיאוריות המובילות./מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש אוקטובר 2015 סערה הרשת לאחר פרסום תמונות מ-KIC 8462852, כוכב המרוחק 1,481 שנות אור מכדור הארץ, ובעל דפוסי "התנהגות" מוזרים במיוחד ובלתי מוסברים; האסטרונומים שמו לב ל שינויים חדים במידת ההארה של הכוכב, וחלק מהגולשים אפילו החלו לתהות האם מדובר במבנה חייזרי ענק, בסגנון כדור דייסון - מבנה חלול המקיף כוכב ואוגר את האנרגיה הנפלטת ממנו.

כעת, החוקר בראדלי שייפר קובע כי ההסבר השכיח ביותר עד כה לעמעום הבלתי מוסבר של הכוכב - כי מדובר למעשה במצבור של כוכבי שביט - אינו משכנע מספיק. בחינת נתונים שנאספו מתצפיות בעבר הראו שאורו של הכוכב נמוג לאטו לפחות כבר מאה שנה, התנהגות שלא ניתן לייחס לתופעה הנגרמת ממצבור של כוכבי שביט.

ובכל זאת, למרות שאינו מסכים עם הפרשנות הרווחת למקרה המוזר, שייפר אינו ממהר לקבוע מהו כן ההסבר הנכון, ובטח שאינו מסכים ליישר קו עם התיאוריה לפיה מדובר במבנה-על חייזרי כלשהו.

במידה והיו עצמים כלשהם חגים במסלול סביבו, הם היו אמורים לפלוט חום, בזמן שאותות פליטת חום שכאלו לא נרשמו, וכנראה שהדבר יישאר בגדר תעלומה עד שיימצאו עדויות מוצקות קצת יותר, או הסברים שיניחו את הדעת של מרבית החוקרים.

  • עוד באותו נושא:
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully