וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשים באחת הסיסמאות הללו? אתם חייבים להחליף דחוף

אילן גלר

20.1.2016 / 8:40

סיסמת הג'ימייל שלכם היא 123456? ניתוח של אלפי סיסמאות שהופצו השנה ברשת על ידי האקרים חושף שגם בשנת 2015 אנחנו עדיין לא ידענו לתת סיסמאות נורמליות שימנעו מתוכנות פשוטות לפצח אותן. אלה הן הסיסמאות הכי נפוצות של השנה החולפת

ShutterStock

מדהים לגלות כי גם בשנת 2015, השנה בה המודעות לסוגיות של אבטחת מידע הגיעה לשיא לאחר פרשת "סלבגייט" (הפצת תמונות העירום של המפורסמות), חשיפת תכניות הריגול של ארגון הביון ה-NSA ועוד שלל כותרות מטרידות, אנשים רבים עדיין אינם מייחסים חשיבות רבה לבחירת סיסמאות קשות לניחוש ופיצוח, ולעתים קרובות אפילו לא טורחים לשנות את ברירת המחדל של התוכנה או השירות בהם הם משתמשים.

ברשימת 25 הסיסמאות הנפוצות ביותר של שנת 2015, שהורכבה מסיסמאות מודלפות רבות שהופצו ברחבי הרשת, עדיין מככב צירוף המספרים המקורי כל כך "123456" כסיסמה הנפוצה ביותר בעולם. במקום השני ניצבת הסיסמה הבלתי אפשרית לניחוש "password", ואילו במקום השלישי צירוף מספרים ארוך יותר, שרק האקרים המצוידים במחשב-על יצליחו לפצח: "12345678".

צירופי מספרים עוקבים באורכים שונים ממשיכים ומופיעים לכל אורך הרשימה, אך בין לבין ניתן להבחין גם במילים כדוגמת "football", "master", "monkey" או "solo". גם הצירוף המתוחכם מאוד "passw0rd" שם. המשותף לכולם - ניחשתם נכון: קל מאוד לפצח אותם, ואם זו סיסמת החשבון שלכם - החליפו אותה מיד בצירוף אקראי של אותיות ומספרים, מוטב כזה שנוצר על ידי הדפדפן או מנהל סיסמאות.

חשוב להבהיר שגם סיסמאות אישיות כמו תאריך יום ההולדת של בן משפחה, שם חית המחמד ואפילו ראשי התיבות של שמכם בצירוף כמה מספרים נחשבות סיסמאות קלות מאוד לפריצה, מאחר ורוב המידע הזה זמין לכולם ברשתות החברתיות וניתן להגיע לרשימה לא ארוכה של שמות ותאריכים חשובים בחייכם.

צריך לזכור שכיום יש כלי פריצה - בוטים לא מתוחכמים במיוחד - שפשוט מריצים סיסמאות נפוצות ומצליחים להגיע להישגים לא רעים בפריצה לחשבונות של אנשים פרטיים אבל גם עסקיים (החוליה הכי חלשה באבטחת המידע של ארגון אלה היוזרים והסיסמאות של העובדים) רק מפני שהנושא הזה לא חודר למודעות של אנשים רבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשימה המלאה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully