וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד של יוטיוב: עוד 5 סרטי סקס שעברו את הסינון. איך זה קורה?

אילן גלר

20.1.2016 / 14:24

אחרי שבשבועות האחרונים נתקלנו בכמה סרטים בעלי אופי פורנוגרפי חד-משמעי באתר שיתוף הווידאו הפופולרי מתברר שאם יודעים מה לחפש, אפשר למצוא שם עוד לא מעט תכנים דומים. איך זה קורה? מתברר שלא כזה קשה לעבוד על יוטיוב

מערכת וואלה!

עם הפרסום על קיומו של סרט פורנו-לסבי באורך מלא שהסתתר ביוטיוב באין מפריע וצבר מאות אלפי צפיות, משתמשים רבים באתר שיתוף הסרטונים החלו בחיפוש אחר תכנים נוספים המופיעים בו למרות שבירור אינם עומדים בתנאי השימוש. התוצאות לא איחרו לבוא, ומתברר כי זו כבר שיטה מוכרת שבגוגל מתקשים למצוא לה פתרון - אם הם בכלל מנסים.

דוגמה אחת מובהקת לדרך שבה ניתן לעקוף את הכללים היא סרטון בשם "איך לגלח את הרגליים" (How to shave your legs), כותרת תמימה לסרטון אינופרמטיבי לכאורה, שהופך בתוך כמה דקות למופע חשפנות נועז המכיל סצנות עירום מלא באמבטיה. המגיבים אינם אדישים להפרה: "רק למטרות חינוכיות - כן, בטח" כתב אחד מהם.

דוגמה נוספת היא סרטון פרסומת לקרם גוף, הכוללת סצנות של עירום מלא וזכה עד כה לכמעט שש מיליון צפיות. תיעוד בזמן אמת של הסרת שיער מכל הגוף לגבר (Male Brazilian Wax Full Procedure) נראה כמו סרטון הסברה תמים, עד שהאווירה בחדר משתנה וחבורה של נשים סקרניות מצטרפות לטיפול. כך גם במקרה של סרטון המתעד לכאורה הסרת שיער לנשים (Brazilian Waxing Applying Oil), שהופכת עד מהרה לסצנת פורנו מובהקת. גם סרטון בשם "מדריך ללבישת קונדום" (How to put a condom) צובר עוד ועוד צפיות, למרות שבמקרה הזה דווקא די קל לנחש כי לא מדובר בסרטון שמתאים לכל המשפחה.

האם מדובר בסוגיה שעמה אלגוריתם אוטומטי מתקשה להתמודד, או העלמת עין מכוונת של יוטיוב בכל הנוגע לתכנים הצוברים מיליוני צפיות ומביאים לא מעט קהל לאתר? כנראה שבהנהלת יוטיוב מכירים את התופעה ולא ממהרים לגדוע אותה. זאת למרות שסרטונים כאלה, שמגיעים לכותרות, לרוב מוסרים מהאתר כך שלא מדובר בשינוי מדיניות אלא פשוט בסוד קטן ומלוכלך שהם מעדיפים לשמור.

סקס ביוטיוב. מערכת וואלה!
פרסומת בעירום מלא./מערכת וואלה!

איך מצליחים הסרטונים לחדור את המסננת של יוטיוב? על ידי הקפדה על שני מאפיינים שמותירים את גוגל ללא מענה. הראשון הוא עטיפת הסרטון בסצנות תמימות יחסית באורך של כמה דקות, בעוד שהתכנים הפורנוגרפיים יותר נשמרו לקטעים מאוחרים יותר. מסנן התכנים האוטומטי של גוגל לא זיהה את הקטעים הללו. כמו כן, הסרטון הוגדר כבעל תכנים "חינוכיים", הקטגוריה היחידה שבה ניתן להעלות סרטונים המכילים עירום מלא, אם הוא מוצג למטרות אקדמיות בלבד.

בדיוק כפי שהתרחש במקרה של סרטון הסקס האנטומי שתיעד לראשונה מגע מיני מלא מתוך גוף האישה. אמנם מדובר בתמונות שעשויות ללמד דבר או שניים, אבל לא נראה לי שזו הייתה כוונת המשורר (או המתכנת) כשנפתחה הקטגוריה החינוכית באתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully