וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: נקסוס 6P - מתברר שמלך האנדרואידים לא כזה יקר

21.1.2016 / 6:00

עם מראה יוקרתי, מפרט משובח, אנדרואיד 6.0 החדש וקורא טביעות האצבע הכי טוב שיש היום, מכשיר הפרימיום של גוגל (מתוצרת וואווי) גם נראה טוב, גם מצלם במהירות ובאיכותיות וגם זול יותר מהמתחרים בקטגוריה

יח"צ - חד פעמי

לא פשוט לערוך סקירה אובייקטיבית על מכשיר שכל העולם כבר נפל בקסמו, אבל אחרי שמחזיקים ביד את הנקסוס 6P החדש של גוגל (מתוצרת וואווי), ומשחקים איתו שבוע-שבועיים, מבינים למה הביקורות שיבחו אותו כל כך. בשנת 2015 יצאו לשוק לא מעט סמארטפונים חדשים, והנייד הזה מעניק תחושה שהוא מסכם את כל הידע שנצבר באותה שנה, ועד אותה שנה.

מבחינת המראה מדובר בסמארטפון דק עם מסך 5.7 אינץ' AMOLED QHD זכוכית גורילה 4 - לא קומפקטי במיוחד אבל מושלם לחובבי הפאבלטים. כל הרכיבים החיצוניים מהודקים יחדיו בצורה מקצועית ומתחברים במקצועיות מבלי החשש שמשהו עומד עוד רגע להתפקע, להתפרק או לנשור. בדומה לאייפון, גב המכשיר אינו מתפרק וכך הזכוכית מתחברת לפאנלים הצדדיים ולגב המתכתי באלגנטיות. ה-6P מרגיש חסון, כאמור, אבל במידה מסוימת; לא הייתם רוצים לראות מה יקרה אם תפילו אותו כמה פעמים - התחושה היא שהוא עלול לא לחזור לעצמו אחרי מכה חזקה.

העיצוב הכללי אלגנטי מאוד, ומשדר יוקרה, בדומה לקו העיצובי הכללי של וואווי. הגב המתכתי עם הפס השחור מעניק לו מראה מעט חייזרי, ובטח שלא אחיד או סימטרי; בנושא הזה המשתמשים מתחלקים לשניים - או שמתחברים למראה הזה או ששונאים אותו. מה שבטוח - מדובר בנייד מוקפד; אפילו החספוס הקל רק על מקש ההדלקה הקטן בצד ימין מעניק תחושה יוקרתית ומראה שהשקיעו בכל פרט בגימור. ה-6P נמכר בישראל בנפח אחסון של 32 ג'יגה בצבעים כסוף, שחור ולבן. הוא עומד בקנה אחד עם שאר המתחרים בקטגוריה של הביוקר, אבל היתרון שלו הוא דווקא במחיר הנוח; מחירו נע סביב ה-3,000 שקלים (2,999-3,099 שקלים) מה שהופך אותו לזול יותר מהמתחרים כמו הנוט 5 של סמסונג או ה-V10 של LG ועדיין לעמוד לידם בקטגוריה בראש זקוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמכר בישראל בצבעים כסוף, לבן ושחור./מערכת וואלה!, צילום מסך

ה-6P מריץ אנדרואיד 6.0 מרשמלו - הגרסה המעודכנת ביותר של מערכת ההפעלה לניידים מבית גוגל, ומאחר ומדובר במכשיר נקסוס הוא גם זוכה לקבל ראשון את כל עדכוני החברה. כפי שכבר נכתב רבות, מערכת ההפעלה הזו היא שדרוג רציני ומספקת חווית שימוש כמעט מושלמת, לחובבי אנדרואיד. גרסת הנקסוס היא גרסה נקייה, קלאסית וכיפית מאוד לשימוש באווירת המינימליסטיות האיכותית שמאפיינת את גוגל.

יש במכשיר כמה פיצ'רים מעניינים אבל יותר מכולם בולט קורא טביעות האצבע המושלם. בדיוק כמו אצל אחיו הקטן, הנקסוס 5X מבית LG, מדובר בקורא טביעות האצבע המשובח ביותר שקיים כיום; נגיעה קלה והמכשיר נפתח, לא משנה מאיזו זווית ניגשתם אליו עם האצבע. הקורא ממוקם בגב המכשיר, ולא בתחתית המסך מקדימה כמו בניידים אחרים, וכך מגיע לאפקטיביות מוחלטת, כשהאצבע מונחת בטבעיות על גב המכשיר בשימוש שוטף. החיישן הזה ממוקם כל כך נכון, ומגיב כל כך מהר, שלעתים הרמה של המכשיר מהשולחן כבר מכינה אותו לשימוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מראה חייזרי מעט, אבל עדיין שומר על יוקרתיות./מערכת וואלה!, צילום מסך

הנקסוס 6P מצויד במצלמת 12 מגה-פיקסל אחורית, עם מגנון פוקוס לייזר אוטומטי, ומצלמת 8 מגה-פיקסל קדמית לסלפי איכותי - שזה שווה מאוד אבל הנתונים האלה לא ממש מעבירים את חווית השימוש במצלמה. היא מגיבה במהירות לכל לחיצה, מתפקסת במהירות שיא (לא מורגש בכלל) ומצליחה להפיק תמונות משובחות, אחת אחרי השנייה בכל מצב תאורה. ממשק הצילום של אנדרואיד 6.0 נוח בהרבה מהגרסאות הקודמות ויחד עם החומרה המשובחת אתם מקבלים סמארטפון שמצלם בלי לפספס, גם אובייקטים בתנועה, ועוד עושה את זה בנונשלנטיות.

למכשיר מעבד מתומן-ליבות Snapdragon 810, זיכרון RAM של 3 ג'יגה, חיבור USB מסוג C וסוללה מוגדלת בקיבולת של 3,450 מיליאמפר-שעה, המספיקה ליום וחצי של שימוש סביר ויום אחד של שימוש אינטנסיבי. בזכות טכנולוגית הטעינה המהירה הנקסוס הזה מסוגל להגיע מ-15% לטעינה מלאה תוך שעה אחת.

השורה התחתונה: עם מפרט כזה והרכבה מוקפדת באמת שלא מצאנו שום דבר רע להגיד עליו. אם אתם אוהבים את העיצוב, ויודעים להעריך גרסה נקייה של אנדרואיד 6.0, כנראה שזה המכשיר בשבילכם.

נקסוס P6.
מלך האנדרואידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully