וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלת הסמארטפונים: חושבים שגם אתם סובלים מ-"זרת סמארטפון"?

אילן גלר

24.1.2016 / 9:27

אם גם אתם מרגישים שהמשקל של הטלפון החכם שלכם מעקם לכם את הזרת, אתם לא לבד. גולשים רבים החלו לתהות האם הזרת העקומה שלהם היא לא עדות להחזקה מושכת ולא בריאה של הסמארטפונים הכבדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זו יחסית זרת לא עקומה במיוחד./מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך השבועות האחרונים, החלו משתמשים רבים בטוויטר להתלונן על תופעה שאותה הם מכנים "זרת סמארטפון". לטענתם, הזרת שלהם התעקמה ונפגמה כתוצאה מאחיזת מכשיר הסמארטפון שלהם, מצב רפואי חדש אותו הם מציגים לראווה בתמונות שנראות די משכנעות. ככל שהרשת מוצפת ביותר תמונות כאלה, כך משתמשים רבים יותר מתחילים לשים לב למראה הזרת שלהם ולגלות כי הם סובלים בעצמם מהתופעה.

התופעה עצמה מתרחשת, לכאורה, בשל העובדה שהניידים החכמים שלנו כבדים ומלבניים, והם דורשים תמיכה תחתונה בעת שימוש ביד אחד. אצל רובנו, האצבעות יעטפו את המכשיר מהצד, אך כדי לאפשר לאגודל לנוע בחופשיות על גבי מסך המגע, הזרת מוצאת עצמה תומכת בכל משקל המכשיר.

>> בהייה בנייד שוברת לנו את הגב.

בקהילה הרפואית משוכנעים בינתיים כי לא מדובר בתופעה חדשה ומפחידה הקשורה בסמארטפונים, וכי האצבעות בתמונות לא באמת התעקמו כתוצאה מאחיזה בניידים. ברוב המקרים, ההסבר הרפואי למראה האצבע המעוות הוא אחד משניים: תזוזה זמנית של המפרק, שיסתדר מעצמו לאחר כמה דקות, או פציעת מאמץ שהיא תופעה מוכרת ואינה ייחודית לגאדג'טים המודרניים. הפציעה הזו עלולה להיגרם כתוצאה מאחיזה לא נכונה בכל מכשיר, החל בסכין מטבח ועד הגה המכונית.

עם זאת, קשה להתעלם מהעובדה שעצם אחת קטנה אכן תומכת במשך שעות רבות ביום במכשיר, שמשקלו אמנם לא רב במיוחד, אבל הוא גורם לכאבים באצבע לאחר שימוש רצוף ממושך. הסבר נוסף שאינו קשור לרפואה, הוא כי בעקבות טרנד הצילומים אנשים פשוט מקדישים תשומת לב רבה יותר למראה האצבעות שלהם. בכל מקרה, אם אתם חוששים - הדבר הנכון לעשות הוא להתייעץ עם רופא, ולא להעלות תמונות לטוויטר ולקוות לתגובות מועילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully