וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל שילמה לאפל מיליארד דולר בשביל לשמור על הפיצ'ר הזה באייפון

אילן גלר

24.1.2016 / 9:34

תביעה במתקיימת בימים אלו בארה"ב חושפת את הסכומים שהחליפו ידיים בין שתי ענקיות הטכנולוגיה כדי לשמור על פיצ'ר אחד בודד. וגם: כמה גוגל הרוויחה ממערכת ההפעלה אנדרואיד עד היום?

אייפון. ShutterStock
כסף קטן בשבילן./ShutterStock

במסגרת דיונים משפטיים הנערכים בימים אלו בארה"ב נחשפו פרטים מסקרנים על רווחיה הישירים של גוגל ממערכת ההפעלה אנדרואיד, המיועדת למכשירים ניידים, ועל אופי היחסים שלה עם יריבתה המרכזית אפל. הדיונים עוסקים בתביעה של חברת המחשוב אורקל, הטוענת כי גוגל חייבת לחלוק עמה ברווחיה מפני שאנדרואיד מבוססת בחלקה על שפת התכנות "ג'אווה", שפותחה באורקל במהלך שנות ה-90.

הנתון המסקרן הראשון הוא שסך הרווחים של גוגל מאנדרואיד עומד על כ-22 מיליארד דולרים (מתוך סך הכנסות של 31 מיליארד דולרים), מאז הופיע על מכשיר הסמארטפון הראשון של החברה בשנת 2008. נשמע כמו סכום גדול? אפל מדווחת על רווחים גדולים יותר ממכירות מכשירי האייפון במהלך רבעון בודד.

חלק מרווחיה של אפל, אגב, ניתנים לה באדיבות גוגל עצמה. במסמכים המשפטיים נחשף כי בשנת 2014 שילמה גוגל לאפל לא פחות ממיליארד דולרים, כדי שזו לא תחליף את מנוע החיפוש הפופולרי בשירות אחר בעבור משתמשי האייפון המשתמשים בשורת הכתובת של דפדפן "ספארי" על מנת לחפש תכנים.

עורכי הדין של גוגל סבורים כי פרסום כל הנתונים הללו מהווה פגיעה חמורה בחברה, וכבר הצליחו להביא למחיקתם מהפרוטוקול הפומבי של המשפט - אולם כמובן שזה היה כבר מאוחר מדי. למרבה האירוניה, הדרך הקלה ביותר לאתר כעת את הנתונים הללו היא כנראה חיפוש בגוגל.

אנדרואיד מרשמלו. ShutterStock
הכנסות של 31 מיליארד דולרים./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully