וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה קור גורם לסוללת הסמארטפון להיגמר מהר יותר?

אילן גלר

24.1.2016 / 11:08

מרגישים שבחופשות סקי הסוללה נגמרת לכם מהר יותר? זה כנראה נכון, ולא רק בגלל כל תמונות הסלפי שלכם. סוללות ליתיום מאבדות אנרגיה בצורה מוגברת כשהטמפרטורה צונחת

סוללה חלשה. ShutterStock
כשלך קר, גם לסמארטפון שלך קר./ShutterStock

האם אתם מרגישים שגלי הקור האחרונים גומרים אתכם? כנראה שיש לכם לא מעט במשותף עם סוללת הסמארטפון שלכם. מומחים טוענים כי הסוללות בטלפונים החכמים שלנו מאבדות יותר אנרגיה, במהירות גדולה יותר, בתנאי מזג אוויר קרים קיצוניים, והמצב מחמיר ככל שהטמפרטורות צונחות יותר.

במרבית המקרים מדובר בסוללות ליתיום (lithium ion) שהקור העז מגביר את פעילות החשמלית בתוכן וכך מפחית מיעילותן ופוגע ביכולתן לאגור אנרגיה. הקור משפיע בצורה הדרגתית, וכל סוללה היא מעט שונה, אבל מרבית הסוללות מהסוג הזה יאבדו אנרגיה בצורה מוגברת כשהמדחום יצביע על 0 מעלות צלזיוס. חלק מהסוללות רגישות כל כך שבטמפרטורה נמוכה מאפס מעלות צלזיוס, חייהן יתקצרו בכמחצית.

בעיה נוספת שעלולה לצוץ היא עם מסכי LCD, שגם מגיבים בצורה שלילית למזג אוויר קפוא; טמפרטורות נמוכות לעתים גורמות למריחת צבעים או צריבה זמנית של תמונות וטקסט על גבי המסך.

אז מה אפשר לעשות? קודם כל אפשר לעטוף את הנייד בצעיף או גרב, אם במקרה אתם נאלצים לצאת לקור מקפיא שכזה, וגם קייס טוב יסייע לשמור עליו חמים יותר. שמירה של הסמארטפון בכיס, או קרוב לגוף, גם תסייע לשמור על הסוללה חמימה ולמנוע את אובדן האנרגיה, בהתאם למידת החמימות בתוך הבגדים שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully