וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הופך אנשים לטרולים? המדע מאחורי השיימינג

אילן גלר

25.1.2016 / 7:20

אם תהיתם מדוע הורים רבים כל כך חוששים מאפליקציות דוגמת בליינדספוט, זה כנראה כי הם יודעים מה קורה כשנותנים לאנשים את הכוח להשמיץ באנונימיות. מתברר שיש לא מעט סדיסטים שנותנים לדחפים שלהם דרור כשהם שומרים על אלמוניות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרקע פורה לסדיסטים. בליינדספוט./מערכת וואלה!, צילום מסך

כמעט 6 אחוזים מכלל המשתמשים ברשת האינטרנט מגדירים עצמם כטרולים - טוקבקיסטים מחרחרי ריב הנוהגים להגיב למשתמשים אחרים באופן מעצבן ופוגעני בכוונה תחילה. מה גורם לאנשים להגיב בצורה כזו לדיונים ברשת? סרטון המסכם סקר רחב היקף בנושא מציע הסבר אפשרי: הם פשוט פסיכופטים, והרשת מאפשרת להם להפגין את זה.

במהלך הסקר, שנערך בשנת 2014 וכלל כ-1,200 משתתפים, נמצאו קשרים מובהקים בין טרולי-רשת ובין תכונות אופי המעידות על סאדיזם (הנאה מפגיעה באחרים), נרקסיסטיות (התעסקות עצמית בלתי פוסקת, תוך התעלמות מוחלטת מרצונות האחר), ואופי פסיכופטי שסובל מחוסר אמפטיה או חרטה על עלבונות.

החדשות הטובות? ברוב המקרים, אותם אנשים מרשים לעצמם להתבטא באופן הזה מפני שהם מסתתרים מאחורי מעטה האנונימיות של הרשת. ההפרעה הנפשית שלהם אינה חריפה מספיק בכדי שירגישו בנוח להתנהג בצורה כזו בחיים האמיתיים.

היות שכך, הפתרון לתופעה כפול: יצירת מערכות שיחה שאינן אנונימיות, ומעודדות משתמשים לחשיפה עצמית, והתעלמות מוחלטת מגולשים שרק מנסים לעצבן ולהעליב - שכן תגובות זועמות מאשרות עבורם שהצליחו להשיג את מטרתם, וזה בדיוק מה שהם רוצים. או כמו שנהוג לומר: אל תאכילו את הטרולים.

  • עוד באותו נושא:
  • שיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully