וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה סרט זה?! הטורנט הזקן בעולם - עדיין פופולרי אחרי 12 שנים

אילן גלר

27.1.2016 / 5:43

למרבה ההפתעה אפילו לא מדובר בגרסה פיראטית של סרט מוכר, אלא בגרסת מעריצים חוקית לאחת הקלאסיקות המודרניות. הוליווד אפילו לא ניסו לתבוע אותם למרות שמדובר בקובץ הטורנט הפעיל הוותיק ביותר כיום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל הסרט בקוד אסקי נוסטלגי./מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני יותר מ-12 שנה, חבורה מוכשרת של מעריצים החליטה ליצור את גרסת ה-ASCII לסרט המדע הבדיוני האהוב "המטריקס" (שיצא לאקרנים בשנת 1999). הגרסה הזו משחזרת כל אחד ואחד מהפריימים המפורסמים של הסרט, אך במהדורה הנשענת כולה על טקסט וסימני מקלדת ירקרקים - סוג של אימוג'י פרה-היסטורי. יש שיאמרו כי בשל הנושא בו עוסק הסרט (עולם ווירטואלי ממוחשב), דווקא הגרסה הזו נאמנה במיוחד לסיפור.

כך או כך, מתברר שדווקא סרט המעריצים הזה הוא הראוי לתואר "הטורנט הזקן ביותר בעולם". באתר TorrentFreak מדווחים כי משתמשים מרחבי הפלנטה שלנו מוסיפים לשתף ולהוריד את הסרט, שנפחו עומד על כ-4 גיגה-בייט, קובץ גדול למדי במונחי שנות ה-2000 המוקדמות, אך כנראה סביר לחלוטין עם חיבורי האינטרנט המהירים מהם רובנו נהנים כיום.

הגרסה הפיראטית של "המטריקס" המקורי, אגב, הרבה יותר נדירה וקשה להשגה ברשת. אך האם גרסת ה-ASCII מהווה הפרת זכויות יוצרים? התשובה נמצאת כנראה בתחום האפור: היוצרים מדגישים כי מדובר בפארודיה, שלא תפגע לדעתם כלל במכירות הסרט המקורי, ובכל מקרה הם אינם דורשים תשלום בעבור עבודתם. אכן, ב-12 השנים שחלפו מאז יצירתו, לא טרחו עורכי הדין של אולפני וורנר, המחזיקים במותג המטריקס, לנסות ולתבוע אותם אפילו לא פעם אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully