וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אנחנו מדמיינים שהמסארטפון רוטט בכיס, גם כשהוא לא?

אילן גלר

26.1.2016 / 10:10

אתם לא לבד: "תסמונת הרטט המדומיין" היא תופעה אמיתית הנובעת מהתלות ההולכת וגוברת שלנו בסמארטפונים. "אם לפני כמה שנים היינו מרגישים רעד קל ברגל ושולחים יד לגרד אותה, היום העצבים שלנו מפרשים את הרעידה כרטט של הודעה", מסבירים החוקרים

סמארטפון בכיס. ShutterStock
אוף, שוב אין אף הודעה./ShutterStock

זה בוודאי קורה לכם לא מעט במהלך היום: אתם מרגישים רטט בכיס, שולפים את מכשיר הסמארטפון בציפייה לעדכון מפייסבוק או הודעה מחבר, ומגלים להפתעתכם שאין שום חדש במכשיר - פשוט דמיינתם הכול. אז מתברר שלתופעה הזו יש הגדרה מקצועית, "תסמונת הרטט המדומיין", ויש לא מעט חוקרים באוניברסיטאות בארה"ב שהחליטו לבדוק את מקורותיה והשלכותיה על חיינו.

אז למה אנו מדמיינים רטט בכיס? דוקטור מישל דוין מאוניברסיטת אינדיאנה מסבירה בקצרה כי הגורם לכך הוא האופן בו הפך מכשיר הסמארטפון לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנו שולפים אותו מהכיס כל כך הרבה פעמים במהלך היום, שזה כבר הופך להרגל. למעשה, ההתניה הזו כל כך חזקה שאנחנו נוטים לפרש תזוזות אקראיות של המכנסיים, עצם אחר שזז בכיס או סתם עווית שרירים כרטט של הנייד. לא פחות מ-89 אחוזים מהסטודנטים באוניברסיטה של דוין דיווחו במהלך המחקר כי הם סובלים מהתופעה.

סיבה נוספת להרגל היא התלות ההולכת וגוברת שלנו בעדכונים מרשתות חברתיות, שגורמת לנו לתחושה תמידית שאנו מפספסים משהו אם לא נבדוק את מסך המכשיר. "השורה התחתונה היא שאם לפני כמה שנים היינו מרגישים רעד קל ברגל ושולחים יד לגרד אותה, היום העצבים שלנו מפרשים את הרעידה הזו באופן מידי כרטט ממכשיר הטלפון שלנו", מסבירים החוקרים.

סמארטפון עם אינסטגרם. ShutterStock
לא, עדיין אין אף הודעה./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully