וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תפיצו! הלינק שמסתובב ברשת וגורם לכל אייפון לקרוס

26.1.2016 / 13:47

אמריקני צעיר, שעלה על באג בדפדפן של אפל למובייל, החליט ליצור אתר שגורם לכל אייפון לקרוס, כדי לעורר מודעות לבעיה. באפל לא ממהרים לסתום את הפרצה ובינתיים הלינק הזה הופך לוויראלי במהירות

אייפון. ShutterStock
אל תקליקו על כל דבר שאתם רואים./ShutterStock

לחיצה על לינקים לא מוכרים, גם כשהם מגיעים בהודעה ממקור לכאורה ידוע ואמין, זה לא רעיון מומלץ גם בימים רגילים, אך במיוחד בימים אלו, אם יש ברשותכם אייפון. קישור חדש וקטלני למדי החל להסתובב ברשתות החברתיות והוא עלול להגיע בקרוב גם לפייסבוק הקרוב לביתכם.

הקישור המוביל לדומיין CrashSafari.com (רוצים לראות מה קורה? הקליקו כאן - על אחריותכם בלבד) גורם להתחממות יתר של סמארטפונים ולמרות שהוא מסוכן במיוחד לאייפונים, הקישור גום לתופעות שונות במכשירי אנדרואיד, ולחיצה עליו עשויה לאתגר גם מחשבים ביתיים וניידים, אם כי היא לא אמרה להביא לקריסת מערכת ההפעלה.

הקישור הזדוני מופץ בגרסאות שונות באדיבות אתרים מקצרי קישורים כמו ביט.לי ושירותים שמפסקים גוגל וטוויטר. הקישור תוקף בעיקר את הדפדפן המובנה במכשירי אפל, על ידי שכפול תווים בהיקף אדיר; עם המתקפה הזו, כאמור, מתקשים להתמודד גם דפדפנים אחרים.

אתר Wired דיווח כי מאחורי הקוד הזדוני עומד מת'יו בריאנט, האמריקני בן ה-22, מסן פרנסיסקו; הוא מתפרנס - לא מאוד מפתיע לגלות - מאבטחת מידע. לדברי בראינט, הוא גילה את הבאג בטעות והחליט להפוך את העניין למתיחת רשת שאמורה להרגיז כדי שבטווח הארוך האקרים לא ינצלו את הפרצה לגנוב מידע או גרוע מזה.

אפל תשחרר ככל הנראה עדכון לבאג בשלב מסוים אך היא אינה מגדירה אותו כחור חמור באבטחה. בשלב הזה הגולשים פשוט מתבקשים לגלות עירנות ולא ללחוץ סתם על לינקים חשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully