וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל של הפדופילים: האתר שמשדר מצלמות רשת לא מאובטחות

אילן גלר

27.1.2016 / 10:46

רוכשים רבים של מצלמות רשת חכמות, כידוע, אינם חכמים כל כך בכל מה שנוגע לאבטחת המידע שלהם. המצלמות הללו הן במקרים רבים נקודת תורפה ברשת הביתית ומעבר לגישה שהן מספקות להאקרים, לא קשה להשתמש בהן כדי להציץ לבתים של אחרים

צילום מסך

"הבית החכם" הוא כבר מזמן לא רק צעצוע לעשירים, וגאדג'טים רבים המבטיחים לנו חיבור תמידי לרשת הביתית דרך המחשב או הסמארטפון נחטפים ממדפי החנויות. אולם יחד עם הנוחות הרבה שבמכשירים השונים המתחברים לרשת, קיים גם סיכון: כפי שאנו מתחברים למכשירים הללו, יכול גם כל אחד אחר, בעיקר למכשירים שמידת האבטחה שלהם נמוכה מאוד כמו מצלמות חכמות.

הדגמה חיה ומפחידה במיוחד לכך מספק לנו מנוע החיפוש Shodan, המוקדש למכשירים מקוונים. קטגוריה חדשה שהוקמה באתר לאחרונה, בדיוק מתוך כוונה להתריע וליידע, מאפשרת התחברות מידית למצלמות בבתים פרטיים בכל רחבי העולם שמשדרות וידאו לרשת ללא כל הגנה. דיירי הבתים הללו כנראה לא מודעים כלל לקלות המדהימה שבה כל אחד יכול להציץ לחייהם.

לדעת מומחים בתחום, המצב עוד יהיה גרוע יותר לפני שישתפר. חברות המתחרות זו בזו בייצור גאדג'טים זולים מוותרות בדרך כלל על תכונות שאותן הצרכנים אינם תופסים כחשובות, ועושה רושם כי אבטחת מידע ניצבת בתחתית הרשימה. אולי בעקבות החשיפה החדשה, יטרחו הלקוחות לבדוק כי המצלמה החכמה שרכשו תאפשר להם לעקוב אחר הנעשה בביתם - ולא לאף אחד אחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנוע החיפוש Shodan./מערכת וואלה!, צילום מסך

סרטונים לדוגמה שצולם ללא ידיעת המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully