וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחילת המטריקס? בילה 48 שעות במציאות מדומה - ולא חש אפילו בחילה

אילן גלר

29.1.2016 / 6:31

האמן, תורסטן ווידמן, יצא בשירות HTC למסע מסתורי והזוי בעולם וירטואלי. את ההרפתקה הוא הגדיר כ-"משהו המזכיר סמים" אך לא דיווח על שום תופעת לוואי שעלולה לנתק אנשים מעולמות מקוונים בעתיד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמו לעשות סמים"./מערכת וואלה!, צילום מסך

יצרנית האלקטרוניקה הטיוואנית HTC היא אחת המתחרות בתחום הלוהט של משקפי המציאות המדומה. HTC Vive - המשקפיים המשוכללים שלה, שנחשפו בתערוכת CES בלאס וגאס לפני כמה שבועות, צפויים להגיע לחנויות השנה, ולהתחרות באוקולוס ריפט, בגיר VR ובשאר המשקפות המסחריות. ב-HTC טוענים כי רוכשי משקפי ה-VR הללו לא יסבלו מהתופעות שליוו את טכנולוגיית המציאות המדומה בגלגול הקודם שלה - כאבי ראש, בחילות ובעיות בריאותיות נוספות.

כדי להוכיח שזהו אכן המצב, ערכה החברה ניסוי מיוחד בהשתתפותו של האמן, תורסטן ווידמן, שהניח על ראשו את משקפי המציאות המדומה ולא הסיר אותם במשך 48 שעות רצופות. במהלך הזמן הזה צפה בסרטונים, שיחק במשחקים וגם ישן כמה שעות כשהמשקפיים מציגים בפניו שמיים מלאי כוכבים. בכדי שלא ימות מרעב או מצמא, סופקו לו תחליפי מזון נוזליים ותרופות שונות בכדי למנוע מצב שבו יאלץ להפסיק את הניסוי באמצע כדי לגשת, חס וחלילה, לשירותים.

בסיכומו של דבר, לא דיווח תורסטן על אף תופעת לוואי בריאותית בסיום 48 השעות, והגדיר את ההרפתקה כולה כ-"משהו המזכיר סמים". האמן סבור כי מה שנראה נכון להיום כניסוי מעט מוזר, יהיה בילוי חברתי מובן מאליו בעוד עשר שנים מהיום, כשחברים יצאו להרפתקאות מציאות מדומה משותפות שיימשכו ימים ארוכים בתוך העולם הווירטואלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה מגיעים לבושים לניסוי מציאות מדומה?!/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה יכול להישאר שם עוד./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully