וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון 7: שתי מצלמות אחוריות, בלי כפתור בית ובלי חיבור אוזניות? שמועות

אילן גלר

31.1.2016 / 9:30

למרות שהאייפון הבא צפוי להגיח לאוויר העולם באופן רשמי רק בספטמבר השנה, ומכשירי דגל של יצרניות מובילות כמו סמסונג ו-LG יושקו בעוד כחודש, מעריצי אפל חושבים רק על הדגם הבא, שכנראה יציג לא מעט שינויים

צילום מסך

(בסרטון: הדמיה המבוססת על שמועות הרצות ברשת)

במהלך השבועות האחרונים הרשת רועשת סביב צונאמי של שמועות ודיווחים אודות האייפון 7, מכשיר הדגל הבא של אפל. המכשיר אינו צפוי להיחשף לפני חודש ספטמבר השנה, כך שלענקית הטכנולוגיה נותר עוד זמן רב לגבש סופית את תכניותיה. מומלץ להתייחס לשמועות הללו עם קורטוב של ביקורת, אך ההערכות הן שיהיו כמה שינויים מפתיעים בעיצוב החדש.

השנה צפויה אפל להציג מכשיר שיהווה קפיצת דרך ולא דגם ביניים נוסף, המשפר יכולות של העיצוב הקיים. השמועה הראשונה נוגעת למצלמה שתשולב במכשיר האייפון 7 פלוס, הגרסה הגדולה יותר של המכשיר הפופולרי. זו תצויד לפי הדיווחים במערכות עדשות כפולה, פרי פיתוח חברה ישראלית בשם LinX אותה רכשה אפל בשנה שעברה. צמד העדשות יספק תמונות חדות וברורות יותר בכל תנאי התאורה, ברמה שתוכל להתחרות במצלמות דיגיטליות מקצועיות. כמו כן, מערך העדשות השטוח יוכל לחסוך מאיתנו את בליטת העדשה, שהפכה לחלק מעיצוב האייפון 6.

שמועה נוספת מתמקדת בטכנולוגיות לטעינה אלחוטית. עד כה נמנעה אפל מלשלב פתרונות כאלה במכשיריה, אך עושה רושם כי כעת עובדים בחברה על טכנולוגיה ייחודית שלא רק תאפשר לטעון את האייפון ללא צורך בחיבורו לכבל, אלא אף תעשה זו ממרחק של כמה סנטימטרים. טכנולוגיות מתחרות הקיימות בשוק קיום דורשות הנחת המכשיר הנטען ישירות על משטח ההטענה - כנראה שבמקרה של אפל די יהיה להניח את הסמארטפון בסביבת המטען על מנת ליצור חיבור.

בעוד שאמינות השמועות הללו אינה ברורה, דיווח שזכה כבר למעמד חצי-רשמי הוא שבאייפון 7 תיפרד אפל מחיבור האוזניות הסטנדרטי, ותשלב אותו בתוך חיבור ההטענה והמידע (Lightning), תוך תקווה שרוב המשתמשים יבחרו לעבור לאזניות Bluetooth אלחוטיות. עושה רושם כי בתעשיית האוזניות כבר מקבלים שינוי זה כעובדה מוגמרת, ורוב היצרניות הבולטות עמלות על דגמים הכוללים חיבורי Lightning בנוסף לכבלי האזניות המוכרים.

אם שני החידושים האלה אכן ישולבו באייפון 7, אפל תוכל למעשה להיפטר סופית מכל החיבורים הפיזיים למכשיר ולהפוך אותו למקשה אחת אטומה (למעט חריצים לרמקול ולמיקרופון), מה שישפר אפילו עוד יותר את העמידות של המכשיר למים, אבק ומכות.

עוד גורסות השמועות כי האייפון 7 וה-7S יצוידו במעבד A10 משודרג, שיאפשר למערכת ההפעלה iOS10 לרוץ באופן חלק. ייתכן והמכשיר יתמוךב- e-Sim, מה שיערער את מעמדו של כרטיס הסים המסורתי.

חלק מהאנליסטים מצפים כי אפל תפטר מכפתור הבית העגול באייפון 7, ותחליף אותו במשטח מגע שיהיה חלק מהמסך (וכך יאפשר לחברה לצמצם את מסגרת המכשיר). מאמץ גדול בחברה מושקע בניסיון לתכנון סוללה עמידה יותר, למרות שמבנה דקיק לא יאפשר להגדיל אותה באופן משמעותי לעומת האייפון 6S הנוכחי.

לקינוח, יש המצפים כי מארז המכשיר יהיה חסין, כאמור, בפני מים ואבק אפילו יותר מהדגם הנוכחי, וכי המסך יעבור מטכנולוגיית LCD לטכנולוגיית OLED, כמו זה שבה עושות שימוש סמסונג ו-LG במכשירי הדגל שלהן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם נראה שינוי משמעותי בעיצוב, כפי שחוזות הספקולציות? אייפון 6S ./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully