וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים שנה: הישראלים הכי פופולריים ומשפיעים היום באינסטגרם

חן חסון

31.1.2016 / 10:16

גל גדות או רוסלינה רודינה? בר רפאלי או טילטיל? למי יש הכי הרבה השפעה ברשת החברתית הפופולרית לשיתוף תמונות? שלחנו את המומחה שלנו לחרוש את כל הפרופילים החזקים כדי לברר מי הישראלים הכי משפיעים באינטסגרם לשנת 2016

עריכה: ניר חן

(בסרטון: שיחה על בר רפאלי החשודה בהעלמת מס בעקבות הטבות סלב)

למרות שהיא עדיין חוסה בצלה של פייסבוק, אינסטגרם היא רשת חברתית פופולרית מאוד בישראל, ומי שמחזיק בפרופילים פופולריים, הנחשבים משפיעים, יכולים להרוויח לא מעט מהחשיפה שהם מייצרים לעצמם, ואולי גם למותגים או בתי עסק. אבל מי הפרופילים הכי משפיעים בישראל?

בשנה האחרונה חלה צמיחה מאוד גבוהה בשימוש במובילי רשת באינסטגרם על מנת לפרסם ולקדם מוצרים בתוכן שיווקי. אך יחד עם ההזדמנות, יש כאלו המנצלים זאת לרעה. בחודשים האחרונים יותר פרופילים פופולריים קונים עוקבים פיקטיביים על מנת לקדם את מעמדם (ואת פרנסתם) בזירה הזו. חשוב להדגיש שקניית עוקבים אינה עומדת בקנה אחד עם התקנון של אינסטגרם והיא מעוותת את מידת ההשפעה והפופולריות האמיתיים של כל פרופיל.

כחלק מההתמודדות עם המאבק של אינסטגרם באותם עוקבים פיקטיביים, האחרונים מנסים "להידבק" לפרופילים אמיתיים על מנת לטשטש עקבות, ולכן ישנם פרופילים שאינם קונים אותם , אך בכל זאת סובלים מעוקבים פיקטיביים.

אז מי הם בעצם "מובילי הרשת"?

לא תופתעו לגלות שאין הגדרה חד-משמעית למונח "מוביל רשת" וכל מקרה הוא לגופו; כך למשל פרופיל עם 10,000 עוקבים יכול בהחלט להתאים לקמפיינים מסוימים לא פחות מפרופיל עם 100 אלף עוקבים. כל קמפיין מצריך את המאפיינים והצרכים שלו. אך על מנת לדרג את הפרופילים המובילים בישראל נדרשים שני מדדי סף: מספר מינימלי של עוקבים ומדד שיעור מעורבות מינימלי (Engagement Rate). שיעור מעורבות זה מדד המחשב את כמות האינטראקציות שיש לכל פרופיל לחלק למספר העוקבים של הפרופיל. המדד חשוב על מנת לאמוד מידת השפעה של פרופיל, ולא רק באינסטגרם.

פרופיל עם 100 אלף עוקבים ו-1,000 אינטראקציות, למשל, מול פרופיל של 10,000 עוקבים ו-1,000 אינטראקציות נעדיף את הפרופיל עם 10,000 העוקבים בשל העובדה ששיעור המעורבות בו עומד על 10% לעומת אחוז אחד בלבד. אחוזי מעורבות גבוהים משמעותם עוקבים איכותיים שמייצרים דיאלוג עם התוכן בפרופיל. אינטראקציה מביאה בסופו של דבר לרכישה ולכן לא מספיק המדד של כמות עוקבים על מנת להיחשב כמוביל, אלא יש לשלב בין מספר עוקבים לבין אחוזי מעורבות בתוכן המפורסם. פרופיל מניע לפעולה הוא פרופיל שעוקביו פעילים ומייצרים אינטראקציות ולכן שיעור המעורבות חייב להיות גבוה על מנת להיחשב למוביל רשת.

בדירוג הזה נבחרו שני תנאי סף: מינימום 60 אלף עוקבים ומינימום של 4% שיעור מעורבות ממוצע לפוסט (אושיות רשת וסלבס בישראל עומדים על ממוצע של כ-3% לפוסט). לצורך הדירוג השתמשתי במערכת beaverQ וחקרתי יותר מ-300 פרופילים של אושיות רשת וסלבס כשבכל פרופיל ניתחתי את 30 הפוסטים האחרונים שפורסמו בכל פרופיל.

דירוג המובילים לפי כמות עוקבים:

דירוג המובילים לפי אחוזי מעורבות ממוצע לפוסט:

לסיכום

כשבוחנים את שני הדירוגים ומעוניינים לחבר אותם לדירוג אחד, רוסלנה רודינה וגל גדות הן ללא ספק המשפיעות ביותר; השילוב בין כמות העוקבים לבין ממוצע המעורבות של העוקבים שלהן עם התוכן שהן מעלות הינו המרשים ביותר. יחד איתן יש לקחת בחשבון את אושיות הרשת, שאינן סלבס, כמו דנה זרמון וטל הרוש, המעוררות מעורבות מאוד מרשימה מול העוקבים שלהן ונהנות מכמות מרשימה מאוד של עוקבים.


חן חסון הוא יזם בעולמות המדיה החברתית ומייסד beaverQ, מרקט-פלייס המחבר בין מותגים לבין מובילי רשת ברשתות חברתיות ומאפשר לנתח אפקטיביות של קמפיינים לאחר עלייתם. הכתבה הוכנה בעזרתה של סוכנות SHARE.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטסגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully