וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילטר הסודי: זה כנראה הטריק הכי מגניב באינסטגרם

אילן גלר

2.2.2016 / 5:07

הרשת החברתית לשיתוף תמונות הביאה לעולם את מהפכת הפילטרים, אבל מתברר שהפילטר המדליק ביותר, הוא בכלל פיצ'ר סודי, שלא ממש ברור מה מטרתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בר רפאלי בקוד ASCII בקלי קלות./מערכת וואלה!, צילום מסך

מתברר שהפילטר הכי מגניב ברשת החברתית הפופולרית לשיתוף תמונות, מבית פייסבוק, מסתתר בכלל בפונקציה סודית, הידועה למעטים; כל תמונה המועלת לשרתי פייסבוק (שזה כולל, כאמור, את כל התמונות באינסטגרם) נשמרת, בנוסף לגרסה המקורית, גם בשתי גרסאות נוספות: ASCII ו-ASCII צבעוני. גרסאות ה-ASCII מבוססות על טקסט בלבד, ומזכירות את הגרפיקה שבה נאלצו להסתפק משתמשי המחשב האישי בראשית עידן ה-PC, אי-שם בשנות ה-80.

אם אתם רוצים לראות את גרסאות ה-ASCII לתמונות שלכם, עליכם לברר קודם כל את הכתובת המדויקת בה נשמרה התמונה הרגילה. כדי להגיע לגרסה הסודית של כל תמונה עליכם קודם כל ללחוץ על התאריך בו הועלתה התמונה כדי שהיא תיפתח על עמוד שלם בדפדפן ולאחר מכן לאתר את הנתיב בו שמורה התמונה על השרת.

ניתן לעשות זאת באמצעות אפשרות "צפה במקור הדף" (Ctrl + U בכרום). אחרי שייפתח העמוד עם קוד המקור של דף האינטרנט, חפשו את התמונה על ידי לחיצה על Ctrl + F ובשורת החיפוש הקלידו: "jpg". האפשרות הראשות שתסומן תהיה כתובת אינטרנט ארוכה וחסרת משמעות, לדוגמה: https://igcdn-photos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t51.2885-15/sh0.08/e35/p750x750/11881683_1689201404697955_1188580575_n.jpg.

העתיקו את הכתובת הזו והדביקו אותה בשורת הכתובת בדפדפן; כדי לראות את גרסת ה-ASCII הרגילה הוסיפו ללינק ".txt" וכדי לראות את גרסת ה-ASCII הצבעונית הוסיפו ".html".

פרט לאפקט הרטרו המדליק, הסיבה שהתמונות נשמרות בגרסאות הללו היא שתהיה אפשרות לראות אותן מכל מחשב וכל מערכת הפעלה. עם זאת, גרסאות ה-ASCII לתמונות לא מסייעות בדחיסתן, לא הופכות אותן קלות יותר לאיתור, ולא עושה רושם כי התכנית היא להציע אותן למשתמשים במדינות שבהן האינטרנט איטי במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully