וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה אמיתי: אנטנה שעשויה ממי ים

אילן גלר

1.2.2016 / 3:22

תשכחו כל מה שחשבתם שאתם יודעים על אנטנות. חברת מיצובישי היפנית הצליחה לפתח מתקן, שבעתות חירום בלב האוקיינוס, ישמש כמשדר רדיו המבוסס על זרם קבוע של מי ים הנפלט ממשאבה

מזרקה. ShutterStock
זרם מים קטן שיכול ל הציל חיים./ShutterStock

בארץ מוכר המותג היפני "מיצובישי" בעיקר בתחום הרכב, אך מדובר בחברת אלקטרוניקה עצומה החוקרת תחומים רבים, ומציגה לעתים חידושים מרשימים למדי. האחרון מביניהם הוא אנטנה לקליטה ושידור של גלי רדיו, העשויה כולה מסילון קטן של מי ים רגילים לחלוטין.

מכשיר האנטנה עשוי למעשה ממשאבת מי-ים, השואבת את המים ואז פולטת אותם לאוויר כמו סוג של מזרקה; למשאבה מצורף מכשור אלקטרוני, המשמש לקליטת אותות רדיו ושידור גלים דרך סילון המים. המכשור חייב להיות רגיש למדי, שכן מי-ים מוליכים אותות חשמליים אך לא באופן מוצלח כמו מתכות.

כנראה שבמיצובישי הצליחו להתגבר על כך, שכן בניסוי שנערך על ידי החברה הצליחה האנטנה הנוזלית לקלוט שידורי טלוויזיה דיגיטליים באיכות מצוינת. לפי ההסבר, הזרם הקבוע של מי הים מצליח לקלוט אותות רדיו.

עיקר השימושים לאנטנה הזו הם בעתות ובסיטואציות בהם אנטנה רגילה היא אינה אפשרות מעשית. שימוש אפשרי אחד הוא כאנטנה למצבי חירום בלב ים, או לצורך משימות צבאיות חשאיות. למעשה, ידוע כי הצבא האמריקני חוקר פתרון דומה במשך שנים, ועשוי להיות אחד הלקוחות העיקריים, או לפחות הראשונים שיביעו עניין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך זה אמור לעבוד./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully