וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדיחה: הזוכה בפרס הראשון בתחרות הצילום של ניקון - פוטושופ גרוע

אילן גלר

2.2.2016 / 4:32

הצלם החובב, צ'אי יו ווי, כנראה לא האמין שתמונתו המזויפת תגיע רחוק כל כך בתחרות, ובטח שהוא לא חשב שההדבקה הרשלנית של המטוס תזכה אותו בפרס הראשון. למעשה, אפילו לא צריך להיות מומחה גרפיקה בשביל לראות את הזיוף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה יפה, רק חבל שהיא מזויפת./מערכת וואלה!, צילום מסך

ענקית הצילום ניקון עשתה מעצמה צחוק בשבוע שעבר, כשהחליטה להעניק את הפרס הראשון בתחרות צילום, אותה ערכה בסינגפור, לצלם החובב, צ'אי יו ווי, שצילם לכאורה מטוס נוסעים העובר מעל ראשו בשעה שטיפס על סולם. הצילום האמנותי והמוקפד, במבט חטוף, הציג את המטוס בקומפוזיציה מושלמת ביחס לשאר האלמנטים שמסגרו אותו בצילום אך רבים שהביטו בתמונה ברשת פשוט לא האמינו שהתמונה זכתה בזכות עבודת פוטושופ גרועה כל כך.

כאמור, לא נדרשת התעמקות ארוכה במיוחד בכדי לקלוט כי מדובר בזיוף מוחלט - המטוס הודבק על התמונה בגסות, וניתן אפילו להבחין ברקע הבהיר שלו שאיננו מתאים לשמיים בצילום של צ'אי.

הבחירה של ניקון נראית מגוחכת במיוחד, לא רק מפני שהחליטה להעניק פרס למתמודד שזייף את התמונה, אלא גם מפני שהזיוף כאמור מאוד לא מקצועי וניתן היה לצפות מחברה המתמחה בצילום שתעלה עליו בקלות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניתן לגלות את הזיוף ברגע./מערכת וואלה!, צילום מסך

אומת הרשת מיהרה להגיב לפרשה בעשרות צילומים מזויפים שעשויים, למען האמת, במקצועיות רבה יותר מהמקור. בצילומים החדשים מככבים דארת' ווידר, גודזילה ורכבת הרים, כולם כמובן ממתינים בראש הסולם.

לזכותה של ניקון יאמר שבשלב מסוים שיתפה פעולה עם הבדיחה, ואף העלתה כמה מהזיופים החדשים לחשבונות המדיה החברתית שלה. אבל אולי בכל זאת מוטב שבפעם הבאה יקדישו יותר מדקה לבחירת הצילום הזוכה בתחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ציפיתם שהגולשים ישבו בשקט, נכון?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עכשיו זה הרבה יותר אמין./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully