וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתוח שיאפשר לכם לטפס על קירות כמו ספיידרמן

אילן גלר

3.2.2016 / 2:51

אחרי ששמעו שדמותו של ספיידרמן לא יכולה להתקיים במציאות, חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד החליטו לענות לעמיתיהם מקיימברידג' ולהדגים להם איך טכנולוגיה קיימת מסוגלת לאפשר לכל אחד לטפס על קירות

צילום מסך

בתחילת חודש שעבר היכה מחקר של אוניברסיטת קיימברידג' בתדהמה את חובבי הקומיקס בעולם. לפי הנתונים של החוקרים, דמותו של ספיידרמן אינה הגיונית - שכן אדם לעולם לא יצליח לטפס על קיר באמצעות "מגע דביק" כמו עכביש. גוף האדם פשוט כבד וגדול מדי, ושטח כפות ידיו ורגליו לא יספיק על מנת להיצמד לקירות.

בין הנדהמים מתוצאות המחקר היו גם צוות של מהנדסים מאוניברסיטת סטנפורד, שהחליטו להראות לחברים מקיימברידג' כמה הם טועים. תוך זמן שיא, הצליח הצוות לארגן ניסוי העושה שימוש בטכנולוגיה שפותחה כבר בשנת 2014, ומאפשרת היצמדות לקירות. כן, ממש כמו ספיידרמן. כפי שתוכלו לראות בסרטון , זה דווקא עובד מעולה.

אז האם החוקרים הבריטים טעו? לא בדיוק. בקיימברידג' בחנו את יכולות ההדבקות של משטחים טבעיים, אך המכשיר שפותח בסטנפורד עולה בביצועיו על כל בעל חיים מוכר, ועל כן מעניק לבני-אדם כושר היצמדות יוצא דופן. הוא גם פועל, לפחות בינתיים, רק על משטחים חלקים לגמרי, כמו בטון או זכוכית. קירות מחוספסים נותרו אתגר שאיש עדיין לא התגבר עליו.

גאדג'ט טיפוס על קירות. צילום מסך
לא היה מקום במעלית?/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ספיידרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully