וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים בהלם מכמה שהלוגו החדש של אובר מכוער

אילן גלר

8.2.2016 / 7:26

לפי ההסבר ההזוי של מנכ"ל החברה, שינוי הלוגו נובע מכך שהעולם הדיגיטלי עשוי "ביטים" בעוד העולם האמיתי עשוי "אטומים", והלוגו החדש של אובר משלב באופן כלשהו בין שני החלקיקים הזעירים. מבולבלים? אתם ממש לא לבד

אובר. ShutterStock
הלוגו המוכר והסולידי./ShutterStock

בסוף השבוע האחרון חיפשו מיליוני משתמשים, בכל רחבי העולם, את האייקון של אפליקציית המוניות ושיתוף הנסיעות הפופולרית "אובר" - המופיע דרך קבע על מסך הבית שלהם. רבים מהם מצאו עצמם מתוסכלים עד שהבחינו לפתע באייקון חדש שאינם מכירים. לחיצה עליו הבהירה למשתמשים כי מדובר באחד ממהלכי המיתוג-מחדש המוזרים.

סמל ה-U המוכר התחלף בצורה גיאומטרית מוזרה, שכלל לא מזכירה את שם החברה, ולדעת מאות מגיבים, שהזדעקו בחשבונות הפייסבוק והטוויטר של אובר, איננו מהווה שיפור אסתטי - אלא בדיוק להיפך. ההודעה בבלוג הרשמי של אובר, עליה חתום מנכ"ל החברה טרוויס קאלניק בכבודו ובעצמו, ניסתה להסביר את השינוי אך לא ממש עזרה לשיפור התדמית.

הפוסט כולל תיאורים פילוסופיים מוזרים, כגון תובנה כי העולם הדיגיטלי עשוי "ביטים" בעוד העולם האמיתי עשוי "אטומים", והלוגו החדש של אובר משלב באופן כלשהו בין שני החלקיקים הזעירים. משתמשים רבים לא התרשמו מההסבר הזה, ומצאו אותו מנותק ויומרני במיוחד עבור חברה, שאמנם מפעילה צי בין-לאומי של מוניות והסעות, אך לא ממש מפצחת את האטומים והביטים של הקיום האנושי.

באובר לא ממהרים להיבהל מהביקורת, וטוענים כי הלוגו המקורי של החברה עוצב בחופזה, בתקופה מוקדמת יותר בתולדותיו של הסטארט-אפ, ולא הלם עוד את ערכיה. העיצוב החדש, לעומת זאת, מעניק לחברה נקודת פתיחה טובה יותר להצגת שירותים שונים וחדשניים בעתיד הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחת הלוגואים החדשים של אובר./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully