וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! וירוס חדש גונב סיסמאות ומקליט את שיחות הסקייפ שלכם

אילן גלר

10.2.2016 / 4:49

תוכנות אנטי-וירוס פופולריות אינן מצליחות לאתר אותו והוא מסוגל לגנוב לכם את כל הסיסמאות, לכל השירותים המקוונים שאתם משתמשים בהם ואפילו את כל שיחות הסקייפ שלכם

שיחת סקייפ. ShutterStock
מי עוד על הקו?/ShutterStock

חברות אבטחת המידע מזהירות מפני נוזקה חדשה ומרושעת במיוחד מסוג "סוס טרויאני", שכל מטרתה היא איסוף מידע רגיש אודותיכם. שמו של הטרויאני הוא T9000, והוא משתמש בדרכים מתוחכמות במיוחד על מנת להתקין את עצמו על המחשב, מבלי שתשימו לב לכך. וזה עוד לא הכול - החדשות הרעות באמת: נכון לרגע זה, אין כמעט אף פעולה שתוכלו לנקוט על מנת לזהות את הווירוס או להסיר אותו.

המתקפה של T9000 מתחילה בהליך התקנה אוטומטי ושקוף לחלוטין למשתמש, לאחר שפותחים קובץ טקסט תמים למראה הנשלח בהודעות דואר אלקטרוני. במהלך ההתקנה סורק T9000 את המחשב, מאשר שלא מותקנת בו אף תוכנה שעשויה לגלות אותו, ורק אז נכנס לפעולה. מידע אישי ורגיש אודותיכם מועתק מתוך המחשב והתקני זיכרון חיצוניים, המחוברים אליו, ונשלח ישירות למפעילי הקוד הזדוני.

יכולות הריגול של הווירוס מקיפות למדי, ומאוד מטרידות; המומחים חושדים כי הוא מסוגל להשיג גישה לכל חשבונות שלכם, לגלות סיסמאות לשירותים מקוונים שאתם משתמשים בהם ולאתרים מאובטחים אליהם אתם גולשים (לדוגמה: ג'ימייל, פייסבוק, החיבור שלכם למשרד מהבית, אתר הבנק וכו') ואפילו להעתיק את שיחות הסקייפ שניהלתם.

תוכנות אנטי-וירוס פופולריות, כדוגמת מקאפי, נורטון ו-AVG, אינן מצליחות לאתר אותו בגרסתן הנוכחית. רק דבר אחד עשוי להציל אתכם: במידה ומופיעה על המסך ההודעה הבאה - "explorer.exe wants to use Skype", סגרו אותה מיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully