וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להסוואה האולטימטיבית: הרובוט שמחליף צבעים כמו זיקית

אילן גלר

12.2.2016 / 5:46

בעתיד מתכננים החוקרים הסינים לפתח יישומים צבאיים של הטכנולוגיה הזו, אך כעת הם מסתפקים בהדגמה מדליקה כיצד הרובוט שלכם מחקה את הרקע שמאחוריו במיומנות

צילום מסך

באוניברסיטת ווהאן שבסין החליטו לנסות ולחקות את האופן שבו מסוגלת הזיקית להחליף את צבעיה. מטרתם הייתה לייצר מערכת המסוגלת לחקות בדייקנות את צבעי הרקע, תוך שימוש במערכת תצוגה קומפקטית וחסכונית מאוד בחשמל - כך שניתן יהיה לשלב אותה בעתיד בכלי רכב או אפילו לעשות בה שימוש במדי צבא.

תוצאת הפרויקט היא הרובוט החביב הזה, הכולל מצלמה המזהה את צבע הקיר שמאחוריה, ומערכת מסכים ייחודית הפועלת בשיטה פלסמונית. השיטה הזו מאפשרת למסכים להחליף צבעים תוך צריכת מתח חשמלי נמוך, באמצעות מגע בין מתכות שונות בהם זהב וכסף. זיקית אמיתית משתמשת אמנם בטכנולוגיה שונה אך בטכניקה דומה על מנת לשנות את צבע עורה, אם כי היא נהנית כמובן מעושר צבעים גדול בהרבה מזה של הרובוט.

נכון לעכשיו, המסכים מסוגלים לשנות את צבעם רק לאדום, ירוק וכחול. בחודשים הקרובים ינסו החוקרים להרחיב את מגוון הצבעים בהם תומכים המסכים כשהמטרה הסופית, כאמור, היא לא ליצור רובוטים חמודים בצורת זיקית, אלא לפתח יישומים צבאיים שונים, שהצבא הסיני ישמח להצטייד בהם, כמו גם בעלי-בריתה של המדינה הענקית.

רובוט זיקית. צילום מסך
לאן הוא נעלם?! טוב, אנחנו עוד לא שם./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully