וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א מציגה: כך נראית שנה שלמה של השמש. צפו

אילן גלר

15.2.2016 / 10:39

הסרטון של סוכנות החלל האמריקנית צולם על ידי טלסקופ בחלל, שתיעד את השמש אחת ל-12 שניות, בין 1 בינואר 2015 ל-28 בינואר 2016. זה מה שיצא להם

ככה נראית שנה על פני השמש/NASA

"מצפה השמש" (Solar Dynamics Observatory - SDO) הוא טלסקופ חלל, ששוגר על ידי סוכנות החלל האמריקנית בשנת 2010, במטרה לתעד את ההתרחשויות על פני השמש, ולהבין בצורה טובה יותר את אופן פעולתה. אחד התוצרים המרהיבים יותר של המשימה הזו הוא סרטון שפורסם לאחרונה, המאגד תמונות, שצולמו על ידי הטלסקופ במשך שנה שלמה - מתאריך 1 בינואר 2015 ועד 28 בינואר 2016.

הסרטון של נאס"א מתעד למעשה שנה שלמה בחיי השמש, באמצעות תצלומים שצולמו אחת ל-12 שניות. אם השמש נראית במהלך הסרטון כאילו היא גדלה וקטנה, ההסבר לכך הוא שהמצפה סובב סביב כדור הארץ, שסובב בעצמו סביב השמש, ועל כן המרחק בין עדשת הצילום והשמש משתנה כל הזמן. בהתחשב בכך, ובעובדה שמהירות התנועה המשולבת של המצפה בחלל עומדת על עשרות אלפי קילומטרים בשעה, מדהים שהסרטון המתקבל יציב וברור כל כך.

למצפה השמש של נאס"א נותרו לפחות עוד חמש שנות פעילות מלאות, לפי התכניות, והוא יוסיף לתעד אירועים שונים על פני השמש כגון סופות סולאריות, להן עשויה להיות השפעה הרסנית על מערכות אלקטרוניות. מטרה נוספת של המצפה היא לחקור, באופן מעמיק בהרבה ממה שהיה ניתן בעבר, את אופי פעולתה המדויק של השמש, ולהבין את השינויים הרבים בשדה המגנטי אותו היא מייצרת.

שנה של השמש. נאס"א, צילום מסך
תמונות מרהיבות./צילום מסך, נאס"א
  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א
  • שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully