וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה רואה מי שחסמתם אותו בפייסבוק, בווטסאפ ובטינדר?

17.2.2016 / 7:21

באפליקציית הדייטינג הפופולרית, למשל, חסימה תעלים כל זכר וכל התכתבות קודמת, ברשת החברתית המצב קצת יותר מורכב ובווטסאפ יהיה לכם קשה מאוד לדעת שנחסמתם, אבל לא בלתי אפשרי

צילום מסך

(בסרטון: איך לחסום מישהו בפייסבוק)

לא מעט פעמים בחיינו אנחנו נאלצים לחסום אנשים אחרים: כאלה שמטרידים אותנו בהודעות, שולחים לנו הצעות בשירותים מקוונים או פשוט כאלה שאנחנו לא היינו רוצים להיתקל בהם או שייתקלו בנו אונליין. אבל מה רואה, ואילו הודעות והתראות מקבל, מי שנחסם? בדקנו בשלושה שירותים מרכזיים - פייסבוק, ווטסאפ וטינדר.

כאב ראש סמארטפון. ShutterStock
למה הוא ממשיך לשלוח לי הודעות בווטסאפ?/ShutterStock

Facebook

הרשת החברתית היא כנראה המקום העיקרי לביצוע חסימות על רקע רומנטי, חברתי או מקצועי. משתמש שחסמתם לא יצליח לחפש אתכם יותר ברשת החברתית בשורת החיפוש ולחיצה על קישור לפרופיל שלכם, לצורך העניין, תסתכם בלינק שבור. מי שנחסם לא יצליח ליצור אתכם קשר, להגיב לכם ואילך. גם את הפוסטים הציבוריים שלכם לא יראה מי שחסמתם והוא גם לא יראה את התגובות שלכם בפוסטים של אחרים או בקבוצות.

החסימה תופסת כמובן גם לאפליקציית המסנג'ר הנלווית, שימו לב שאם לא תמחקו ידנית תכתובות ותגובות הדדיות, הן עדיין יופיעו שם, רק בלי הקישור ההדדי לפרופיל החסום.
שם המשתמש יהפוך ל-לFacebook User בלי לינק, ואם אתם בדיוק נחסמתם, תוכלו עדיין לראות את החוסם בחיפוש אבל אחרי זמן קצר הוא גם לא יופיע יותר שם.

משתמשים שחסמתם בפייסבוק יוסרו מרשימת החברים, ויישארו בחוץ גם אם תסירו את החסימה; הם לא יוכלו לראות אף חלק מהפרופיל שלכם, כולל חלקים פומביים, לתייג אתכם, להזמין אתכם לאירועים או קבוצות, או כאמור אפילו למצוא אתכם בחיפוש כדי לנסות להוסיפכם כחברים שוב. שימו לב שהדבר הדדי לחלוטין, וגם אתם לא תוכלו באופן טבעי לבצע את אותן פעולות בכיוון ההפוך.

לינק שבור בפייסבוק. צילום מסך מתוך פייסבוק, צילום מסך
הייתי יכול להישבע שהוא היה פה לפני רגע./צילום מסך, צילום מסך מתוך פייסבוק

WhatsApp

ראשית, כמובן, לאחר חסימת משתמש באפליקציית WhatsApp לא תקבלו עוד הודעות מאותו משתמש. מעבר לזה, המידע המקוון העדכני, כולל מתי נראיתם אונליין בפעם האחרונה ופרטי מידע אחרים, כבר לא יהיו נגישים לאותם אנשי קשר שבחרתם לחסום.

אם חסמתם מישהו אחרי התכתבות, הוא לא יימחק מרשימת החברים שלכם בווטסאפ או מהטלפון עצמו - לשם כך תצטרכו למחוק את כרטיס איש הקשר דרך אפליקציית אנשי הקשר בסמארטפון.

בפועל, אם חסמתם מישהו הרגע, הוא יוכל להמשיך לכתוב לכם הודעות אבל יראה רק שני סימוני V בלי האינדיקציה שההודעות נקראו (פעמיים V כחול). זה ייראה לצד השני כאילו אתם פשוט לא נכנסתם לאפליקציה, מרגע החסימה. משתמשים שחסמתם גם לא יראו עדכוני סטטוס, או שינויים שתבצעו בתמונת הפרופיל שלכם.

מבדיקה שערכנו, מה שנשלח בזמן חסימה לא נשמר בצד ומופיע אחרי הסרת החסימה אלא פשוט זוכה להתעלמות.

סטודנטים סמארטפון. ShutterStock
למה היא לא עונה?!/ShutterStock

Tinder

כדי לא לראות שוב משתמש בטינדר, אין צורך בחסימה או הסרה של המשתמש אלא פשוט בסימון של אי-התאמה - Unmatch. שימו לב שהפעולה בלתי הפיכה, בניגוד לחסימות למיניהן בפייסבוק ובווטסאפ למשל, ואחרי שתקבעו שאינכם מתאימים יותר, המשתמש לא יראה אתכם שוב על המסך כאפשרות טינדרית זמינה.

גם אם הייתם בשיחה קודם לכן, המשתמש לא יוכל להמשיך בה, וכמובן שגם כאן מדובר בחסימה הדדית שתשפיע גם על יכולתכם לשלוח מסרים ליעד החסום. יתרה מזאת, אחרי ה-Unmatch, לשניכם לא תהיה עוד גישה להודעות קודמות שהחלפתם, והן יימחקו מתיבת הצ'ט - רעיון מוצלח למדי בהתחשב בעובדה שזו כנראה הסיבה שהחלטתם לנתק כל קשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חסימה" בטינדר תמחק אפילו את היסטוריית השיחה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully