וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מותר לתבוע את פייסבוק על הציור המפורסם הזה של ואגינה

אילן גלר

16.2.2016 / 9:15

"אם פייסבוק לא יכולים לראות את ההבדל בין יצירת מופת אמנותית ותמונה פורנוגרפית, אנחנו בצרפת בהחלט יכולים" - זו הטענה העומדת במרכז תביעה חדשה נגד הרשת החברתית

אילוסטרציה. ShutterStock
יצירת אמנות או פורנגורפיה?/ShutterStock

פרדריק דורנד-באייסס הוא מורה פריזאי בן 57, שעומד ככל הנראה להפוך לאזרח הצרפתי הראשון שיתבע את ענקית הטכנולוגיה פייסבוק על אדמת מולדתו. כרגיל, במקרים בהם מנסים אזרחי מדינות שונות לגרור את פייסבוק לבתי המשפט, טענו עורכי הדין של החברה כי המקום היחיד שבו יכול להתנהל דיון משפטי בעניינה הוא הוא במחוז סנטה קלרה שבקליפורניה, מיקום המטה הראשי שלה. בית המשפט בבירת צרפת חשב אחרת, ופסק כי פרדריק רשאי לתבוע את פייסבוק מבלי שיאלץ לנהל את המשפט במדינה זרה.

מעניינת לא פחות היא העילה לתביעה עצמה: יצירה בשם "מקורו של העולם" משנת 1866, של הצייר גוסטב קורבה. הציור, שכבר זכה לכינוי היצירה מעוררת הפרובוקציות ביותר בעולם, מציג איבר מין נשי חשוף לחלוטין, ועל כן כשפרסם אותו פרדריק בחשבון הפייסבוק שלו בשנץ 2011, מיהרה הרשת החברתית להכריז כי מדובר בהפרת כללי השימוש שלה - וחסמה אותו. לטענת פרדריק, חסימה זו עלתה לו בפגיעה בשמו הטוב, וגם מהווה הפרה חמורה של חופש הביטוי בצרפת.

"אם פייסבוק לא יכולים לראות את ההבדל בין יצירת מופת אמנותית ותמונה פורנוגרפית, אנחנו בצרפת בהחלט יכולים", הצהיר פרדריק מיד לאחר החלטת בית המשפט. ברשת החברתית משוכנעים כי יצאו מהתביעה ללא פגע. "המקרה הזה התרחש לפני יותר מחמש שנים, ופייסבוק השתנתה באופן מהותי מאז" נמסר מצד החברה. "אנחנו בטוחים שבית המשפט ימצא כי לתביעה הזו אין כל בסיס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחליטו לבד./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully