וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיתם אייקון קטן של מנעול פתוח בג'ימייל? אל תילחצו, זה מה שזה אומר

אילן גלר

17.2.2016 / 8:32

כל שינוי במראה של שירות המייל של גוגל עלול לעורר בהלה קלה מאחר וההודעות של רובנו מכילות לא מעט פרטים אישיים וסודות שלא היינו רוצים שייחשפו. זו גם הסיבה שלא מעט משתמשים מיהרו למחוק מיילים, למרות שאין ממש סיבה לדאגה

ג'ימייל. ShutterStock
המטרה היא לעורר מודעות, לא פאניקה./ShutterStock

במהלך הימים האחרונים הבחינו חלק מהמשתמשים בג'ימייל (אחרים עוד יבחינו בקרוב), באייקון בצורת מנעול אדום קטן, המופיע לצד שורת הכתובת של המייל. לרוב המנעול מופיע פתוח ולא נעול - מה שגרם לחלק מהמשתמשים להניח שמדובר באזהרה מצד שירות הדואר האלקטרוני של גוגל שלא לקרוא את המכתב ולמחוק אותו מיד. ובכן, אכן מדובר באזהרה, אך אין שום סיבה להיכנס לפאניקה, ובטח שלא למחוק את המייל או לשגר הודעה זועמת למי ששלח אותו.

האייקון המדובר הוא חלק ממהלך, עליו הכריזה גוגל, בתקווה לשפר את רמת האבטחה של התכנים ברשת. מנעול פתוח משמעו שהמכתב נשלח ללא קידוד TLS, כך שאם האקר יצליח ליירט את ההודעה בדרכה ליעד הוא יהיה מסוגל לקרוא אותה ללא קושי. אילו המכתב היה מקודד, כפי שממליצה גוגל, צד שלישי היה מתקשה הרבה יותר לפענח את תוכנו.

עבור מכתבים, שאינם מכילים מידע אישי רגיש כמו סיסמאות, נתונים פיננסיים או תוצאות בדיקות רפואיות, כנראה שהיעדר הקידוד אינו באמת משנה הרבה. אולם אם הבנק, קופת החולים או מנהל הרשת שלכם שולח לכם מידע רגיש ללא קידוד משום סוג, המנעול הפתוח הוא הדרך של גוגל להמליץ לכם לפנות אליהם מיד, ולדרוש מהם לשלוח את המכתבים בצורה מאובטחת יותר בפעם הבאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תמחקו את המייל, פשוט שימו לב מה נשלח בתוכו./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully