וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למתופף הזה יש שלוש ידיים - שתיים שלו ואחת רובוטית. צפו בו מנגן

19.2.2016 / 6:33

גפיים ביוניות משמשות כיום לרוב קטועי גפיים, שנפגעו בתאונות או מלחמות, אבל הפעם משמשת הזרוע הרובוטית דווקא כאיבר נוסף, שאמור לשפר את היכולת האנושית ולסייע להתמודד עם אתגרים ששתי ידיים לא מספיקים עבורם

צילום מסך

מרגישים שחסרה לכם יד? איברים ביוניים, ובעיקר גפיים, כבר מזמן הפכו ממדע בדיוני למציאות עבור רבים. אבל הגפיים הרובוטיות, שפותחו במכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה בארה"ב, אינן מתפקדות כתחליף אלא כתוספת, ויכולות לשמש כזרוע שלישית - כזו שיכולה לשפר במיוחד את יכולותיהם הקיימות של מתופפים באשר הם.

סרטון שפורסם השבוע ברשת מציג את יכולות הזרוע הרובוטית בפעולה, בעודה מתזמנת ומתאמת את חלקי מערכת התופים השונים, לנגינתו של מתופף אנושי, שמגיע כבר עם שתי זרועות סטנדרטיות משל עצמו. "אנו מאמינים שאם נשנה בני אדם באמצעות טכנולוגיה, הם יוכלו לעשות הרבה יותר", הסביר בראיון מנהל המרכז לטכנולוגיה מוזיקלית, גיל וויינברג,

הזרוע החכמה מתחברת לכתפו של המתופף ויכולה להגיב לתנועותיו, כמו גם למוזיקה המתנגנת. לרובוט היכרות עמוקה ויכולת למידה של תנועות הגוף האנושי, כך שהזרוע יכולה לחזות מה תהיה פעולתו ההגיונית הבאה של המתופף.

הפיתוח הזה נוצר, בין היתר, כהמשך לפרויקט משנה שעברה, בו תוכננה זרוע רובוטית עבור אדם שאיבד את זרועו בתאונה. הצוות שמאחורי הפיתוח מקווה שרובוטים עתידיים יוכלו לסרוק את גלי המוח של מתופפים כדי לזהות מתי הם עשויים לשנות תנוחה או קצב, בדומה לניסויים מוצלחים הנערכים כיום בקריאת גלי מוח.

מתופף עם שלוש ידיים. צילום מסך
למה רק אחת?/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • יד ביונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully