וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

XPERIA של סוני זה כבר לא רק טלפונים

22.2.2016 / 15:20

ענקית הטכנולוגיה סוני חשפה בברצלונה את הטלפון החדש בסדרת Xperia שלה, כמו גם מספר גאדג'טים משלימים. הגאדג'ט הכי מרשים שהוצג הוא ה- Xperia Projector, שמציע ממשק טבעי ואינטראקטיבי להקרנת וידאו על כל משטח

יח"צ - חד פעמי

(בפלייר: כתב וואלה! TECH משחק עם הפרוג'קטור החדש)

נראה שהקו המנחה השנה את יצרניות הסלולר הגדולות, מעבר לווידאו משופר וחווית 360, הוא המוצרים הנלווים. הסמארטפון כבר לא עומד בפני עצמו כאמצעי תקשורת, אלא משמש כפלטפורמה דרכה ניתן לשלוט בגאדג'טים רבים ובמוצרים אלקטרוניים ממשפחת האינטרנט של הדברים - ממכוניות חכמות לבתים חכמים, אבל דגש מיוחד הושם על יצירת תוכן ושיתופו.

Sony Mobile חשפה היום (ב') בתערוכת המובייל הגדולה בעולם, MWC, הנערכת בימים אלו בברצלונה סדרת הסמארטפונים החדשה, עם מסכי 5 אינץ', בשם Xperia X. שלושה דגמים הושקו היום בסדרה החדשה: אקספריה X, אקספריה X Performance ואקספריה XA.

XPERIA X, הטלפון החדש של סוני, נחשף בכנס בברצלונה.
אקספריה X, היה שווה לחכות?

"אנחנו ממשיכים ליצור מוצרים ושירותים אישיים וחכמים המאפשרים ליצור יותר מבעבר", אמר הירוקי טוטוקי, נשיא ומנכ"ל סוני מובייל העולמית במסיבת העיתונאים בה נחשפו הניידים החדשים. "המחקרים שלנו מראים כי המשתמשים מבלים מול הסמארטפון זמן מצטבר של עד 23 ימים בשנה; זה אומר כמעט ארבע שנים המוקדשות נטו לטלפון החכם ביחס לאורך החיים הממוצע של אדם. החזון שלנו הוא לשנות את התפיסה המקובלת שהם שואבים זמן ולהפוך אותם ליחידות אינטליגנטיות שלומדות את ההתנהגות וההרגלים שלנו במטרה להפוך את חיינו לקלים ומהנים יותר".

הדגמים החדשים מצוידים במצלמה אחורית של 23 מגה פיקסל וקדמית של 13 מגה פיקסל, המסוגלות לצלם במהירות של 0.6 שניות. הדור הבא של מצלמת האקספריה מתמקד בצילום ספונטני ומאפשר לצלם תמונות חדות בסיטואציה בלתי-צפויה. איך זה עובד? המנגנון מאפשר לצלם פעם אחת את אובייקט הצילום ומאותו רגע הטלפון מסוגל לנבא באופן אוטומטי את כיווני התנועה שלו ובכך ללכוד אותו ללא הטשטוש האופייני לעצמים נעים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אקספריה XA: עם אחלה מצלמה, אבל אחלה מצלמה לסלפי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדגמי הביניים החדשים השקיעה סוני גם בחיסכון באנרגיה, ושילבה פיצ'ר ניהול סוללה חכם המאפשר עד שני ימי שימוש בין טעינה לטעינה. המשמעות הנוספת היא הארכת תוחלת חיי הסוללה עד פי שניים מהמקובל.

הסמארטפונים החדשים בסדרה מצוידים במעבדים חזקים, בדגם ה-Performance שולב מעבד סנאפדרגון 820 חדיש של קוולקום (כמו ב-LG G5 ובגלקסי S7 שהושקו אתמול) עם 3 גיגה זיכרון RAM ו-32 גיגה לאחסון. למרות שהמעבד חזק מספיק כדי לתמוך ב-4 גיגה ראם, השמועה בתערוכה היא שחיישן המצלמה המוגדל תפס יותר מדי מקום ולכן לא שולב זיכרון גדול יותר הדגם הזה הוא גם חסין לחלוטין למים (IP68) בעוד שני הדגמים האחרים אינם.

דגם ה-XA מצויד במצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל וקדמית של 8 מגה פיקסל, 2 גיגה זיכרון RAM ו-16 גיגה לאחסון. בדגם ה-XA גם סוללה קטנה יותר (2,300 מילי-אמפר שניה) והוא אינו כולל קורא טביעות אצבע. שלושת הדגמים יצוידו במערכת ההפעלה אנדרואיד 6.0 מרשמלו.

זכוכית המסך קמורה מעט ומעצבי סוני השקיעו גם בתחושה ביד. קשה להגיד שהמרקם של החדשים שונה באופו מהותי מסדרת ה-Z המוכרת אבל אין ספק שמדובר בחשיבה מחדש לגבי העיצוב המלבני שהורגלנו לראות אצל סוני.

הסמארטפונים החדשים ישווקו בארבעה צבעים: לבן, שחור פחם (גרפיט), זהב ליים (Lime) וזהב ורוד (Rose) החל מקיץ 2016.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד גאדג'ט לאוסף. האוזנייה החדשה של סוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקרנת וידאו על כל משטח

שלושה מוצרים חכמים חדשים שחשפה היום סוני כוללים גם אוזנייה אלחוטית, שמעדכנת את המשתמש באופן אוטומטי ללא מגע ידיים, בשם Xperia Ear. האוזנייה מעבירה למשתמש מידע קולי שימושי כמו לוחות זמנים ופגישות, תחזית מזג אוויר וחדשות אחרונות על מנת להשאיר אתכם מעודכנים גם בדרך.

האוזנייה מתחברת לסמארטפון באמצעות התקן NFC או Bluetooth ובעזרת אפליקציה ייעודית אפשר להגדיר איזה מידע יושמע בהתחברות ראשונה בבוקר, בצהריים, בזמן נסיעות וכו'. כמו כן, אפשר להגדיר פקודות במגע והתראות לפי הצורך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פשוט ומגניב. המקרן של סוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

Xperia Eye היא מצלמת קונספט חדשה סופר קומפקטית עם זווית צילום רחבה ואפשרות לחיבור קל במיוחד לביגוד או לענידה סביב הצוואר. המצלמה כוללת עדשת 360 מעלות וחיישן 21 מגה פיקסל לתמונות סטילס וצילום וידאו 4K. היא מסוגלת להזרים וידאו בזמן אמת והיא אפילו מסוגלת לזהות פרצופים וקול כדי לצלם תמונות ולתפוס רגעים יפים בחיים בזמן שאתם עסוקים בדברים אחרים.

אבל הגאדג'ט המרשים ביותר שהוצג היום במסיבת העיתונאים הוא כנראה המקרן הביתי שמופעל על ידי קול ומחוות תנועה. Xperia Projector מציע ממשק טבעי ואינטראקטיבי להקרנת וידאו על כל משטח נקי. המקרן מגיב למגע, קול ומחוות תנועה בדיוק כפי שהמשתמש מתקשר עם הטלפון החכם. בהדגמה נראה שהמקרן עובד חלק, מגיב ביעילות לנגיעות עדינות ומסוגל להפריד בין חסימה אקראית של קרני האור לבין רצון אמיתי לבצע פעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully