וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיה רעה: CAT S60 יכול לספוג כל התעללות וגם לצלם פלוצים בזמן אמת

אורן דותן, ברצלונה

24.2.2016 / 16:30

הסמארטפון של CAT הוא טרקטור במארז של פורשה. עם מעבד חזק, מסך גדול ומסגרת קשוחה ועבה שמאפשרת לו ליפול על בטון מגובה של 1.8 מטרים בלי להישרט. הנייד הזה לא רק נראה קשוח - הוא באמת קשוח

יח"צ - חד פעמי

זה לא הסמארטפון השכונתי החביב שלכם. ה-CAT S60, שהושק בכנס המובייל הגדול בעולם, MWC, הנערך השבוע בברצלונה נראה כמו רובוטריק, ויש לו גם לא מעט טריקים משלו שמסתתרים בתוך המארז הקרבי. אמנם אין לו עדיין תאריך השקה מסחרית רשמי, אבל זכינו כבר לשחק איתו בביתן של CAT, המייצרים סמארטפונים המיועדים בעיקר למי שמסתובב הרבה בשטח - אנשי ביטחון, לוחמי אש, פארמדיקים - ומי שחובב טיולי אקסטרים.

בדגם הזה נוסף גם פיצ'ר שהופך אותו לאחד הניידים הכי מגניבים שיש כיום - מצלמה תרמית מובנית, המסוגלת להציג מפת חום הנעה בין 0 ל-100 מעלות. CAT לא מפתחים אפליקציות אבל הם יאפשרו לאחרים לעשות זאת. אך כבר כיום ניתן להשתמש במצלמה התרמית כדי לבדוק ברגע טמפרטורה של מים בכוס או באמבטיה, לראות אנשים מאחורי משטחים דקים (שהחום עובר דרכם), לגלות נקודות חשמל סודיות בקיר, נקודות מהן נכנסת הרוח לסלון ועוד.

לפני שנגיע לפיצ'רים הייחודיים והמגניבים שלו, מבחינת החומרה מדובר בסמארטפון חזק, המסוגל להתחרות בניידים של היצרניות המובילות בקלות; הוא מצויד במעבד סנאפדרגון 617 של קוולקום, 3 גיגה זיכרון RAM ו-32 גיגה לאחסון. הוא מריץ אנדרואיד 6.0 מרשמלו החדש והמסך שלו בגודל של 4.7 אינץ' אך עם מסגרת קשוחה ועבה שהופכת אותו לגדול כמו פאבלט של 5 אינץ' ומעלה.

הוא מרגיש יציב ומהודק ביד ויש לו נוכחות כאילו ג'ינגיס חאן נכנס הרגע לקפיטריה; המשתמשים בו נהנים מעמידות מלאה למים עד לעומק של 5 מטרים במשך שעה, עמידות מלאה לאבק וחול, ועמידות לנפילות על בטון מגובה של עד 1.8 מטרים (לפי הנחיות היצרן, לפחות; המציג בתערוכה רמז שהוא מסוגל ליותר מזה אבל בלי אחריות). מדובר בתקן צבאי, שהוא מחייב הרבה יותר מהתקן הגבוה ביותר שקיים היום לניידים - IP68, שרוב המכשירים לא מצליחים להגיע אליו. הנייד הזה לא רק נראה קשוח - הוא באמת קשוח.

סמארטפון של קטרפילר -  CAT S60.
השתמשו במצלמה התרמית, ותגלו מי החבר שהפליץ

ניתן להשתמש בו כמו בכל סמארטפון כיום, הוא מגיב במהירות לכל משיכה של האצבע, ולמרות שהמסך שלו עמיד למכות (גורילה גלאס 4) הוא עדיין מגיב בזריזות לכל הקשה עדינה, וניתן אפילו להשתמש בו עם אצבעות רטובות או עם כפפות. יש לו סוללה מוגדלת של 3,800 מילי-אמפר שניה, המסוגלת להספיק ליומיים של שימוש סביר, וניתן להזין לתוכו שני כרטיסי סים, וגם כרטיס הרחבת זיכרון מיקרו-SD. בנוסף יש ל-S60 כפתור SOS בצד, הניתן לתכנות לחמישה מספרים בפעולה אוטומטית, מה שאומר שברגע שלחצתם על הכפתור הוא יתקשר לכל אחד מהמספרים, לפי הסדר שבחרתם, עד שיענו לכם.

מעבר לפיצ'ר הצילום התרמי, המצלמה האחורית של 13 מגה פיקסל מספקת תמונות חדות ומצלמת בזריזות בזכות הפוקוס האוטומטי. המצלמה הקדמית של 5 מגה פיקסל ולמרות המארז המאסיבי, הוא עדיין מסוגל לספק התראות ברטט שיורגשו בכיס. הוא מצויד, כמו כל הניידים החדשים, בקישוריות לדור הרביעי (LTE), יש בו GPS מובנה וכל שאר הפיצ'רים שאנחנו רגילים לראות בניידים עדינים יותר. בחברה אומרים ששאר הסמארטפונים (בתרגום חופשי לעברית) "עמידים לחיים עצמם", ה-S60 עמיד להרבה יותר מזה. מחירו צפוי לעמוד על כ-650 דולרים, לפי נציגי החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • CAT
  • CAT S60

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully