וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרטי מקפליי עבד עלינו: למה הסקייטבורדים הממונעים מתפוצצים?

אילן גלר

26.2.2016 / 0:01

שנת 2015 כבר עברה אבל ה"האברבורד" שהבטיחו לנו בסרטי "בחזרה לעתיד" לא מעופפים – אלא בעיקר מתפוצצים. עכשיו גם מתגלה הסיבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סקייטבורד מעופף - אאוט; סקייטבורד מתפוצץ - אין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר קבעה הרשות האמריקנית להגנת הצרכן כי סקייטבורדים ממונעים, המוכרים גם בשם "האברבורד", מהווים סכנה לציבור ועל כן אסור למכור אותם - והמשטרה אף עשויה להחרימם מחנויות ואזרחים פרטיים. הסיבה לכך היא דיווחים על מקרים רבים של התלקחות ספונטנית וגרימת נזק בשווי של מיליוני דולרים, ב-24 מדינות שונות.

זו בוודאי לא הפעם הראשונה בה שמעתם על נטייתם של כלי התחבורה החדשניים הללו להתפוצץ כך סתם, אולם מה בעצם גורם לזה? מסתבר שהמקור לצרות הוא סוללות הליתיום-איון שבלב המערכת, או ליתר דיוק החיפזון והחמדנות של היצרנים, שממהרים לנסות ולענות על הדרישה הגבוהה למוצר הנחשק, ובדרך מדלגים על הרבה שלבים של בדיקות איכות ובוחרים ברכיבים הזולים והזמינים ביותר שאפשר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

התוצאה היא "האברבורד" המופעל על ידי סוללת ליתיום-איון פגומה, מאיכות ירודה יחסית לסוללות המותקנות במכשירי הסמארטפון או מחשבים ניידים. הוסיפו לכך את צריכת האנרגיה האדירה של המכשיר, ונטייתו לנפילות וחבלות, וקיבלתם מתכון לסוללות מסוכנות שעשויות להתלקח ולהתפוצץ ללא כל התראה. הפתרון? פיקוח מחמיר יותר על איכות הייצור, בזכותו יהפוך ההאברבורד לכלי בטיחותי ואמין, אך כנראה גם הרבה יותר יקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully