וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: כך מתעללים "נפשית" ברובוטים אנושיים

אילן גלר

26.2.2016 / 0:01

כל העולם כבר נחשף לרובוטים החכמים של חברת "בוסטון דיינאמיקס", אבל לא כולם שמו לב להתעללות ברובוטים שנעשית בסרטונים, למען המדע. לא מומלץ לצפות אם אתם רגישים לתמונות של רובוטים עצובים

robo-rude2

סרטוני הוידאו של חברת "בוסטון דיינאמיקס" הופכים כמעט תמיד לויראליים, מאחר והם מציגים רובוטים חדשניים בשיא תפארתם: מהירים, חזקים, מגניבים וגם, ובכן, קריפיים למדי. הסרטון האחרון של החברה דווקא שובר את התבנית הזו, עם מה שנראה כהתעללות של ממש ברובוט "אטלס" המהלך על שניים. בסרטון מנסים החוקרים לדחוף את הרובוט באמצעות מקל, להשיל ולהפיל אותו במיני מבחנים מעצבנים. ממש צער בעלי חיים, או ליתר דיוק – צער רובוטים.

האם המטרה של כל זה היא סתם להתעלל ברובוט? כמובן שלא. רובוטים, כפי שאתם יכולים להעלות על דעתכם, טובים למדי בסיטואציות שאותן הם מכירים. כל עוד הכל מתנהל בדיוק לפי התכנית, הם מסוגלים לפעול במידת יעילות והצלחה גבוהה למדי. אולם ברגע שמתחילים להזיז חפצים ממקום למקום והסיטואציה משתנה באופן דינאמי, גם האינטליגנציה המלאכותית המתוחכמת ביותר שבנמצא מתחילה להתבלבל.

הניסויים של בוסטון דיינאמיקס באטלס, מטרתם להכין את הרובוט לעולם האמיתי - עולם שבו עבודתם לא תמיד תהיה בתנאים קבועים וידועים מראש. יחסית לרובוט, נדמה שאטלס מצליח להתמודד היטב עם המבחנים הללו, אך לא תמיד. עכשיו נותר לקוות שביום בו מקלות וקופסאות לא יכשילו אותו, לא יחליט הרובוט להתנקם בנו על ההתעללות הזו.

  • עוד באותו נושא:
  • רובוטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully